Olifantenpark - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Danielle - WaarBenJij.nu Olifantenpark - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Danielle - WaarBenJij.nu

Olifantenpark

Blijf op de hoogte en volg Danielle

30 April 2015 | Thailand, Krabi

Hellloo!!

Ik ben gisteren naar het Elephant nature park geweest, het was een opvang niet alleen voor olifanten, maar ook voor honden en katten.
Rond een uurtje of 08:00 uur 's ochtends werd ik opgehaald bij mijn guesthouse met een minivan en reden we naar het park. In het busje zaten alleen maar stelletjes... En ik! Haha! Ik vond dat niet zo erg eigenlijk. Was ook wel even lekker om een beetje alleen te zijn. Hu? Dat ik dit zeg is best al een hele vooruitgang :)

Tijdens de rit kregen we wat filmpjes te zien over hoe de dieren worden gebruikt voor de toeristen. Olifanten die op drukke markten staan en kunstjes moeten doen omdat de toeristen dat zo tof vinden en ervoor betalen! Maar ook mishandelde en verwaarloosde olifanten, sommige waren zo erg mishandeld dat ze nu blind zijn omdat ze zijn geprikt met een scherpe stok in hun ogen, alleen maar omdat ze niet deden wat de persoon wilde. Het park heeft olifanten gekocht van deze mensen zodat ze weer een 'normaal' leven kunnen leiden. Maar de prijs die ze moeten betalen is ongelofelijk hoog. Want met een olifant verdien je heel veel geld per dag.

Ik heb veel verhalen gehoord, maar wat mij het meest verbaasde was dat de toeristen werkelijk waar geen idee hebben wat ze doen! Ze willen graag op de foto met een olifant of er op rijden of wat dan ook, maar beseffen niet dat deze olifanten in hun jeugd keer op keer zijn getrapt en gestoken met scherpe stokken met haken erop. Een olifant is een slim beest, dus als ze dat stokje al zien weten ze genoeg en doen ze alles voor je. Ookal zijn ze oud en uitgeput.

Het rijden op een olifant zal ik dan ook niet supporten. Maar gelukkig wist ik er al wat van voordat ik hier heen ging. Voor sommige toeristen is het denk ik gewoon ontwetendheid.
En soms wordt je er ook naar toe gelokt of heb je, als je niet oplet ' per ongeluk' toch het olifanten rijden terwijl ze zeggen van niet.

Na een stukje rijden kwamen we aan in het park en mochten we de olifanten eten geven. We hebben een beetje rondgewandeld in het park waar de meeste olifanten 'vrij' rondlopen, samen met hun verzorger. Alle olifanten hebben een verhaal en krijgen de verzorging die ze nodig hebben.

We hebben de hele dag een beetje rondgewandeld in het prachtige park met een super mooi uitzicht! vervolgens mochten we de olifanten helpen met wassen! Dat was echt een leuke ervaring :))

In het park behandelen ze de olifanten met respect en liefde. Om dit te kunnen realiseren hebben ze wel steun nodig ( financieel ), vandaar dat een ticket veel duurder is dan andere parken. Maar goed dan steun je gelijk het project en dat voelt goed.

Ik vond het echt een hele leuke en fijne dag! Ik heb er weer een prachtige ervaring erbij.

Nu vlieg ik met een binnenlandse vlucht naar Krabi en dan is het tijd voor een beetje ontspanning! :) lekker op de stranden liggen! Super veel zin in!

Oh en ik zie dat jullie weer reacties kunnen plaatsen. Helemaal onderaan de pagina. Ik had gemaild met beheer en ze hebben het geregeld, gelukkig! Ik hoop op veel reacties natuurlijk :-P haha!

Doeggg ;)

Liefs,
Dani

  • 29 April 2015 - 20:19

    Evelien:

    Mooie ervaringen allemaal Daan! Nu genieten van de prachtige stranden, snorkelen, zonsondergang en relaxen! Xus!

  • 29 April 2015 - 20:22

    Irene:

    Klinkt als een super mooie dag!
    Ben stiekem wel een beetje jaloers.

    Haha ;) (haha)

    Xx

  • 29 April 2015 - 21:51

    Peter:

    En wij zitten hier in de regen.... Leuke woorden om te lezen.
    Geniet ervan! X

  • 29 April 2015 - 22:35

    Wim En Nelly:

    Ola Daan,
    Super deze ervaring voor jou geweldig kanjer dat je dit allemaal alleen ondernemend je bent geweldig.
    Hier nog steeds toppie en gaan misschien met je ouders twee weken aan Het meer van Annecy staan,, moet wel mooi weer worden daar.
    Wij blijven voorlopig nog even in ons tweede huis op de camping en dan naar Salou en dan weer verder en dan misschien ontmoeten wij elkaar.
    Als jij Strava.com kan krijgen op je foon dan kun je mij volgen met sporten, lopen en fietsen een tof Side.

  • 29 April 2015 - 23:15

    Anita Pitters:

    Hoi Dani elle,
    Wat een vreselijk verhaal over die olifanten.
    Zo zielig, maar ja bij alle leuke reisverhalen, tref je ook leed aan.
    Wel super hoor dat je dit allemaal doet. Ja nu lekker genieten op het strand, ook super cool.
    En mooie herinneringen meenemen in je rugzak.
    Doegg.. Xxx Anita en Anja.

  • 29 April 2015 - 23:25

    Lindsey:

    Wat een mooie ervaring is dat he Daan! Goed om te horen dat je lekker geniet!
    Kijk alweer uit naar je volgende verhaal :-)
    X linds

  • 30 April 2015 - 00:09

    Martine:

    He lief, wat een gave ervaring zeg!!! En wat fijn dat er mensen zijn die die beesten redden zodat ze nog een mooi leven hebben! Het zijn bijzondere dieren! Geniet lekker van de mooie stranden! Doe voorzichtig en dank je wel voor weer een leuk verslag! Xxx

  • 30 April 2015 - 00:35

    Ilse:

    Leuk en herkenbaar om te lezen Daan! En fijn dat we nu ook kunnen reageren. Een goede vlucht en fijne stranddagen gewenst!

  • 30 April 2015 - 09:00

    Djamila:

    Heel gaaf dat je dat gedaan hebt en mee hebt mogen maken. De prijs is het dan dubbel en dwars waard, lijkt mij ook omdat je het project helpt en zo ook de olifanten, wat je al noemde in de tekst. Je schrijft dat veel toeristen uit ontwetendheid de olifanten bereiden, ik denk dat ook het zich niet genoeg interesseren. Ik zag laatst in een programma dat de rug van een olifant eigenlijk maar een persoon kan dragen en die "zitstoelen" al minstenst de helft meer zijn! Echt zielig! Leuk dat we eindelijk kunnen reageren, zul jij ook leuk vinden denk. Nu op naar een ander soort ontspanning! Veeel plezier, de tijd vliegt om! Lief Djamil

  • 30 April 2015 - 18:40

    Paps En Mams Pitters:

    Hoi Daan,

    Zoals gebruikelijk reageren wij elke dag, dus ook zo dadelijk, via de app.
    Blijf er lekker van genieten.

    Liefs pa en ma



  • 02 Mei 2015 - 05:44

    Daantjepitters:

    Bedankt voor jullie leuke reacties! Doet me goed om ze te lezen :))
    Hopelijk is het in Nederland ook lekker weer! :)

    Hele dikke kus en tot het volgende reisverslag !

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Danielle

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 14182

Voorgaande reizen:

20 Februari 2020 - 21 Maart 2020

Singapore & de Filipijnen

15 Maart 2019 - 15 April 2019

Colombia en de Galapagos eilanden

29 Oktober 2018 - 05 December 2018

Patagonië (Argentinië&Chili) en Florida

16 April 2018 - 23 April 2018

Ijsland 2018

05 Oktober 2017 - 01 November 2017

Zuid- Afrika en de Seychellen

21 Maart 2016 - 05 April 2016

Maleisië

06 December 2016 - 01 Februari 2016

Hongkong, Australië, Nieuw-Zeeland en Fiji!

20 April 2015 - 12 Mei 2015

Thailand 2015

13 Mei 2012 - 05 Juni 2012

Indonesië 2012

Landen bezocht: