Viewpoint Koh phi phi - Reisverslag uit Ban Hin Luk Dieo, Thailand van Danielle - WaarBenJij.nu Viewpoint Koh phi phi - Reisverslag uit Ban Hin Luk Dieo, Thailand van Danielle - WaarBenJij.nu

Viewpoint Koh phi phi

Blijf op de hoogte en volg Danielle

03 Mei 2015 | Thailand, Ban Hin Luk Dieo

Nou we hebben het gedaan hoor! De wandeling, nou eerder gezegd klim naar het hoogste punt van het eiland!

We stonden om 5 uur s'ochtends op om vervolgens in het donker de klim te doen en dan op het hoogste punt de zonsopgang te zien.. De dag daarvoor hadden we gevraagd hoe laat de zon op kwam en we hadden het ook nog even dubbel gecheckt op de weerapp, 06:10 uur zou de zon opkomen. We dachten dat het een wandelingetje was van zo'n half uur, maar niets was minder waar want de klim was pittig en veel verder dan we dachten. En ondanks dat het donker was was het nog steeds wel 30 graden.

Wendy en ik waren positief gestemd, met zaklamp en al gingen we het avontuur aan. Maar al snel zagen we al wat roze wolkjes in de lucht! Hu? We keken elkaar en zeiden; " hij zou toch pas om 06:10 opkomen ?" Shit, waarschijnlijk hadden we het verkeerd geïnterpreteerd want de zon was al aan het wakker worden :))

Oke, helaas maar toch maar gewoon doorgaan, misschien wil die vandaag wel een beetje uitslapen en doet ie extra langzaam voor ons haha! De klim omhoog was pittig en stijl, maar vooral bloedheet!

Elke keer dachten we, we zijn er bijna, maar nee.. Nog verder, nog hoger en nog stijler. Toen we het punt zagen gutste het zweet over mijn hele lichaam, werkelijk de zweetdruppels liepen langs mijn gezicht en ik was zo hard aan het ademen, dat ik duidelijk begon te twijfelen aan mijn conditie haha.

Maar het uitzicht was prachtig, alhoewel er geen zonsopgang was te zien aan deze kant van het uitzicht, wat betekende dat we nog een heel stuk moesten lopen naar de andere kant. We zijn gelijk door gegaan en na een klim van 1,5 uur waren we dan aangekomen op het hoogste punt met uitzicht jawel op de zon ;)! De brandende vuurbal die zorgt voor wonderschone plaatjes! Hij was al wel op maar het uitzicht was nog steeds prachtig!

Na dit te hebben bekeken besloten we terug te gaan naar het andere uitzichtpunt maar we raakte verdwaald in de jungle, we snapte er niets meer van haha. Nadat een aap zo'n 10 minuten met ons had meegelopen kwamen de locals ons te hulp, zij wezen ons de juiste richting op, maar precies op dat moment begon het keihard te regenen en te onweren. De locals boden ons onderdak en hakte nog even een verse kokosnoot voor ons neus.. Daar zagen we dat we compleet onder de muggenbulten zaten, zooooo stom! Gewoon in alle vroegte vergeten ons in te smeren met bugspray! Stupid!!
Ik voel me net een omgekeerde pingpongbal :-P maar Wendy vindt mij meer lijken op een dalmatiër, maar dan met wit en rode vlekken.. Whaha!

Na de regen liepen we weer verder, maar helaas het is nou eenmaal het regenseizoen hier en dat betekende dat het voorlopig niet ging stoppen! We waren dóóórrrweeeeekt! En helaas was het uitzicht daardoor ook minder mooi dan met een zonnetje uiteraard! Maar goed het was een hele leuke ervaring vonden we!

De wandeling naar beneden ging ondanks de regen natuurlijk heel soepel, en jawel wat denk je? Toen we beneden stonden brak de zon door ! Haha.. ;)

Omdat het zo regent nu hebben we besloten om morgen naar Koh lanta te gaan, dat ligt ongeveer 1,5 uur hier vandaan. We pakken morgen de ferry, wat hier overigens heel simpel en goedkoop is, voor nog geen 7 euro ben je daar!

Tot snel weer!

Kussss

• 03 Mei 2015 - 17:55

Djamila:

Wat een geluk dat jullie geen regen tijdens het omhoogklimmen hadden en dat het droog was toen jullie de top bereikt hadden. Na zo'n klim lijkt mij een helder uitzicht met een zonnetje een prachtige beloning! Superleuk dat jullie een aapje

• 03 Mei 2015 - 18:21

Paps En Mams:

Nou lekker hoor 2 meiden die verdwalen in de jungle.
    Komt de gemoedsrust echt ten goede hier in de vlakke polder.
    Maar goed, jullie hebben wel genoten en het was weer spannend en mooi.

• 03 Mei 2015 - 18:33

Irene:

Wat leuk dat je een maatje hebt gevonden om mee op te trekken!
    Geniet er nog lekker een weekje van.

(Die internet cafés verdienen goed aan je trouwens haha)

Dikke kus

• 03 Mei 2015 - 21:13

Anita:

Hoi Danielle,
    Dat zal zeker een zware klim zijn geweest. Pfff zeg met 30 graden.
    Maar jullie hebben het gered en al het mooie van de wereld gezien, oftewel werelds zo'n zonsondergang.
    Ook weer een andere ervaring kleddernat en onder de muggenbulten. Zeker wel veel krabben? Vervelend.
    Maar op naar de volgende ervaring en reisverslag maar wel.
    Toppie om te lezen hoor. Erg leuk.
    Doegg, xxx Anita en Anja.

• 03 Mei 2015 - 21:14

Anita:

Whahaha moest natuurlijk zonsopgang zijn.

• 03 Mei 2015 - 23:05

Nelly En Wim:

Ola Daan,

Je bent wel een kanjer hoor om zo maar even dat te gaan doen naar boven in die warmte.
    Het is wel een hele ervaring voor jou om dit te kunnen doen en we vinden dat ook tof.
    Wij hebben hier ook 30 graden en wel koel drinken.....hahahaha.
    Hier heb ik ook een berg die 352 meter hoog is en rots beklimmen doe ik dan regelmatig met mensen die naar boven willen, tof he een soort gids ben ik dan.
    Daan tot de volgende beleving van jou..xxxxx

Veel liefs van ons...

• 04 Mei 2015 - 13:32

Suzanne:

Oh oh oh wat een avontuur, dat vergeet je niet snel meer! Toch gaaf dat jullie helemaal naar boven zijn geklommen! En die aap die meeliep, hoe gaaf! Hopelijk is het volgende eiland weer net zo mooi. Geniet moppie!! xxx