Een droomreis - Reisverslag uit Oud Zuid, Nederland van Danielle - WaarBenJij.nu Een droomreis - Reisverslag uit Oud Zuid, Nederland van Danielle - WaarBenJij.nu

Een droomreis

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

06 December 2016 | Nederland, Oud Zuid

Hallo allemaal,

Daar gaan we weer! Ook deze reis zal ik weer een blog bijhouden zodat jullie onze avonturen kunnen volgen!
Deze reis betekent heel veel voor mij. Op het moment dat ik startte met het studeren naast mijn werk, voor de opleiding Psychologie, wist ik, ik wil dit, ik vind dit interessant, maar als het moeilijk wordt en ik wil de handdoek in de ring gooien, dan moet ik een stok achter de deur hebben! :)
Aangezien ik jaarlijks de helft van mijn studiekosten vergoed kreeg door mijn werkgever, bedacht ik, ik ga de opleiding gewoon zelf betalen en het bedrag dat ik terug krijg zet ik op mijn een spaarrekening. Als ik de opleiding niet af zou maken zou ik alle kosten terug moeten betalen, maar als ik het zou halen dan had ik aardig wat centjes gespaard. Dat was de beloning voor het harde werken, smart thinking en gewoon een goede motivatie om het af te maken! En ik wist natuurlijk wel wat ik met die spaarcentjes zou gaan doen! Ik ga weer op reis! Haha! Goh, dat is toch ook geen verassing voor jullie he.. Reizen is mijn hobby, mijn passie, het is gewoon mijn ding. Tijdens de opleiding ging mijn relatie over en moest ik onverhoopt verhuizen. Ik wist gelijk al, geen man, geen probleem, dan ga ik toch lekker alleen op reis. Dat heb ik dus ook twee keer gedaan, dit waren prachtige ervaringen. Ik dacht toen zolang er geen nieuwe vriend is in mijn leven dan ga ik na mijn opleiding weer alleen op reis, nog verder, nog mooier en nog avontuurlijker! Ik besloot om een paar maanden alleen op reis te gaan naar Australië en Nieuw-Zeeland. Yes! Het idee was geboren en sindsdien heeft hij mij niet meer losgelaten..

Anderhalf jaar geleden werd ik verliefd op mijn Mike en inmiddels ben ik ook nog eens afgestudeerd. Jippie!! Dat kan maar één ding betekenen.. ;) de reis waar ik 4 jaar lang naar uit heb gekeken komt eraan en Mike en ik gaan dit samen doen! Want alleen reizen is leuk hoor, maar je kan het met niemand dierbaars delen en later herinneringen ophalen van, weet je nog toen..? Waar waren we ook alweer..? Of grappige momenten of.. moeilijke momenten. Nee, dat moet je dan allemaal zelf doen, niemand die met je lacht of je kan steunen. Ik vind het super tof dat Mike en ik dit samen gaan doen! Voor het eerst samen zo lang en ver op reis. Mooi toch? Kunnen we elkaar gelijk nog beter leren kennen.

We starten de reis uiteraard op Schiphol, toch wel een van mijn lievelingsplekken in Nederland. Of je gaat op reis of je komt thuis, dat gevoel is altijd heerlijk! Een beetje zenuwachtig, vrolijk, geluk en tevredenheid! Tenminste… behalve als je vertraging hebt, dan wil je gewoon zo snel mogelijk naar huis of in dat vliegtuig zitten ;) maar voor mij is Schiphol altijd alleen maar positiviteit. Of ik ga mijn lieve vrienden en familie weer zien of er ligt een mooie reis in het verschiet.

Vanaf Schiphol vliegen we eerst naar Hongkong, daar zullen we ons een paar dagen vermaken. Ze zeggen dat Hongkong het New York is van Azië. Dat kunnen wij mooi beoordelen, want toevallig zijn we vorig jaar in New York geweest. Daarna vliegen we naar Cairns, de Oostkust van Australië. We reizen de hele oostkust af, tot aan Sydney waar wij oud&nieuw gaan vieren! Woehoe! We zullen zwaaien hoor, als we op tv komen, haha! Wij zijn toch een van de eerste mensen die oud en nieuw vieren. Het is daar namelijk 8 uur later. Dus we leven daar al in de toekomst ;).

Vervolgens vliegen we van Sydney naar Auckland. In Nieuw-Zeeland, staat een campertje op ons te wachten en we zullen gaan rondtrekken over zowel het Noorder- als het Zuidereiland. Als laatste, de kers op de taart zeg maar, om toch maar even in de spreekwoorden te blijven, gaan we nog 6 dagen naar de Fiji- eilanden en dan via Hongkong weer terug naar Amsterdam. We gaan dus vier landen zien :) Dit wordt echt onze droomreis!

En vandaag! Vandaag is het eindelijk zover! We gaan! We zijn zenuwachtig, we vinden het toch wel weer een beetje spannend, maar we hebben er natuurlijk onwijs veel zin in! Wij vinden het ook leuk dat jullie ons weer volgen!

Lieve vrienden en familie, we gaan jullie missen! Tot over een paar maandjes !

Ni Hao, Hongkong! We are going down under, Australia! Go-go! Nieuw-Zeeland, en Bula Fiji!!

Veel liefs,
Mike en Daan


  • 06 December 2016 - 09:57

    Elly:

    Hallo lieverd !! Wat klinkt dit geweldig zeg, om samen met Mike te gaan reizen,en wat voor een reis! Naar de andere kant van de wereld, wat een belevenis en wat leuk dat we weer mee mogen genieten. Dat zullen weer prachtige reisverslagen en mooie foto's worden. Een hele goede en fantastische reis toegewenst!! Hele dikke kus van ons allemaal en groetjes van ons, ook aan Mike natuurlijk, byeeeee

  • 06 December 2016 - 12:07

    Wim En Nel Hoekstra:

    Hoi Daan en Mike,
    Wat leuk dat jullie zo'n mooie verre reis gaan maken en dat je helemaal Downunder gaan. Je bent een echte avonturier aan het worden. Gaaf hoor. We hopen dan ook dat het een succevolle reis zal worden. Toevallig hebben we vanmorgen mensen uit New Sealand uitgezwaaid. Zij hadden een 5th wheelcombinatie gekocht in Engeland en zijn een toer gaan maken door Europa en geëindigd hier in Calpe. Ze zijn nu terug naar Engeland, alwaar zij hun combinatie gaan inschepen en zij vertrekken 24 december naar Christchurch waar zij vandaan komen. Als je het leuk vind kunnen we jullie wel in contact brengen. Wat zal dat een belevenis worden om in Hong Kong oud en Nieuw te vieren. Veel vuurwerk. Anyway we wensen jullie heel veel plezier samen en genieten hoor. Veel liefs en een dikke kus van ons.

  • 06 December 2016 - 19:35

    Anita Pitters:

    Lieve Daan,
    Je bent een echte doorzetter, zo knap dat je die studie hebt afgemaakt en voor geslaagd bent.
    Ja je had natuurlijk ook gegaan in je uppie als beloning voor al dat harde werken en studeren.
    Maar met Mike zal het zoveel leuker zijn.
    Net was je zegt, je kunt alles delen en later nog zeggen "weet je nog".
    Hoe prachtig zo'n reis als geliefden te maken. Dubbel prachtig dus.
    En natuurlijk zijn jullie ook een beetje zenuwachtig, begrijpelijk het is een hele grote reis naar de andere kant van de aardbol. Maar het gaat goed komen. Veel indrukken opdoen, backpacken, camperen, winkelen, lekker eten, foto's maken, love en genieten.
    Wat zulllen we smullen van je prachtige reisverhalen, want schrijven dat kun je ook geweldig.
    Heel veel reisgenoegen en tot later.
    Liefs ook voor Mike.
    Anita en Anja.

  • 07 December 2016 - 15:39

    Ilse:

    Heel veel plezier!!! Ik ga jullie volgen xx

  • 09 December 2016 - 21:50

    Alinda:

    Leuk geschreven schoonzussie! Zo kijk ik al weer uit naar het volgende verhaal. Have fun!!

  • 11 December 2016 - 19:34

    Evelien:

    Hee lieverd! Wat een toffe eerst blog! Je droomreis, het is begonnen, ook nog eens met je droomman ;-)! Zoals je de reis hebt omschreven klinkt t allemaal zo tof!! Heerlijk gevarieerd allemaal! Geniet ervan en pas goed op elkaar! Dikke X Evelien

  • 12 December 2016 - 20:11

    Ron En Evelien:

    He lieverds,

    Nou zo te lezen vermaken jullie je prima.
    Klinkt allemaal geweldig en uitdagend.
    Prachtig dat jullie dit avontuur zijn aangegaan.
    En wij zijn blij dat jullie dit met zijn tweeën ondernemen.
    Wij natuurlijk blij dat ons meissie niet weer helemaal alleen gaat maar met haar kanjer.
    En twee politiemensen samen de wereld over, dat moet veilig genoeg zijn.
    Ieder geval voor de ouders een hele geruststelling.
    De reisverhalen zijn tot nu toe al geweldig om te lezen.
    Het is net of wij er bij zijn, echt super.
    En als je het zo leest wat is de wereld dan fantastisch en prachtig.
    De bijgevoegde foto's laten dat ook zien.
    Ga er dus maar lekker van genieten, veel plezier en tot het volgende reisverhaal
    of app.

    Liefs
    Paps en mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 14164

Voorgaande reizen:

20 Februari 2020 - 21 Maart 2020

Singapore & de Filipijnen

15 Maart 2019 - 15 April 2019

Colombia en de Galapagos eilanden

29 Oktober 2018 - 05 December 2018

Patagonië (Argentinië&Chili) en Florida

16 April 2018 - 23 April 2018

Ijsland 2018

05 Oktober 2017 - 01 November 2017

Zuid- Afrika en de Seychellen

21 Maart 2016 - 05 April 2016

Maleisië

06 December 2016 - 01 Februari 2016

Hongkong, Australië, Nieuw-Zeeland en Fiji!

20 April 2015 - 12 Mei 2015

Thailand 2015

13 Mei 2012 - 05 Juni 2012

Indonesië 2012

Landen bezocht: