Magnetic island and the Whitsundays - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Danielle - WaarBenJij.nu Magnetic island and the Whitsundays - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Danielle - WaarBenJij.nu

Magnetic island and the Whitsundays

Blijf op de hoogte en volg Danielle

22 December 2016 | Australië, Magnetic Island

Na onze eerst ervaring met de bus, kwamen we aan in Townsville, vanaf daar hebben we een overtocht gemaakt naar Magnetic Island. Magnetic island is onder andere ontdekt door de ontdekkingsreiziger Kaptein James Cook. In 1770 vaarde hij langs de kust van Australië. Op het moment dat hij bij het eiland vaarde sloeg zijn kompas op hol. Kennelijk was er een magnetisch effect, maar tot op de dag van vandaag is het nog steeds een mysterie waardoor dit effect is ontstaan. Uiteraard was dit dan ook de reden dat Captain Cook het eiland Magnetic island noemde.

Nu, zoveel jaar later, is Magnetic island, of zoals de Aussies zeggen 'Maggie' een eiland waar verschillende hotels, restaurants en haven zijn gevestigd. Het is allemaal heel relaxed en rustig opgezet. Als je op dit eiland aankomt dan voel je het meteen, dit is een vakantiebestemming! Overal palmbomen, verschillende mooie baaitjes en heel veel zon!

Naast dat het eiland goede wegen heeft, heeft het eiland ook zeker een paar offroads weggetjes en hoe kun je die het beste ervaren dan met een 4weeldrive! Dus besloten we er eentje te huren en over het eiland te crossen! Dat was echt tof! Tijdens ons dagtripje over het eiland hebben we alle mooie baaien, uitzichtpunten en routes gezien. Ondanks dat het hier zo'n 32 graden is hebben we ook nog wat wandelroutes gedaan.

Op het eiland leven heel veel verschillende dieren, zoals prachtige vogels, slangen, kangoeroes, kleine rockwallabys en natuurlijk koala's! Tijdens één van deze wandelroutes hebben we wilde koala's gezien. Koala's slapen heel veel, ze slapen wel zo'n 20 uur per dag. Dat maakt dat, als je ze in het wild aantreft, ze meestal slapen, maar wij hadden geluk! Tijdens één van onze wandelingen naar de top van de berg zagen we wel zes koala's! Sommige zaten hoog in de boom, sommige juist laag en sommige kon je gewoon aanraken (uiteraard niet gedaan). We zagen een kleintje helemaal naar boven klimmen! Erg schattig.
Over het eiland hupsen ook allemaal
kangoeroes en ook hebben we kleine Rockwallabys gezien, dat zijn eigenlijk kleine Kangoeroes die leven tussen de rotsen. Dit was toch wel één van de dingen die ik echt gezien wilde hebben! Een koala en Kangoeroe in het wild! Nou, dat is dubbel en dwars gelukt hoor! Echt super!

Na deze fantastische ervaring op 'Maggie', wordt het weer tijd voor het volgende prachtige avontuur, namelijk the Whitsunday Islands! The Whitsundays islands is een eilandengroep voor de kust van Airlie beach. Deze eilandengroep staat bekend om een soort grote lagoon waarbij er eb en vloed is. Hierdoor is het plaatje nooit hetzelfde. Het zand op Whitsundays is, zoals de naam al doet vermoeden, spierwit. Witter zand dan dit heb ik nog nooit gezien. Het zand is zo wit door het hoge siliciumgehalte. Als je er op loopt knispert het ook een beetje, best grappig!

We vaarden op een catamaran rond de Whitsundays en maakte stops om te snorkelen of te overnachten. We sliepen twee nachten op de boot en het was echt een fantastische ervaring! 'S middags lekker chillen op de boot en 's avonds wegdromen bij duizenden sterretjes die de hemel versierden. Soms zou ik wel willen dat jullie door mijn ogen zouden kunnen kijken, dan zouden jullie kunnen zien hoe prachtig het hier is! Je werd echt in de watten gelegd op de boor en je kon zo heerlijk ontspannen. Dit is tot nu toe wel het mooiste wat we hebben gedaan in Australië, denk ik.

Ondanks al dit moois, zijn er zeker ook dingen waar je voor moet oppassen. Australië heeft de meest gevaarlijke dieren in de wereld. Zo heeft het dodelijke spinnen, kwallen, slangen, krokodillen, haaien en nog veel meer wat je zou kunnen doden. Dit is dan ook de reden dat je een stingersuit aan moet. In het hoogseizoen kun je dus echt niet zonder zo'n pak. Je zou toch denken, het is super warm, trek dat pak uit! Maar als je weet wat voor een straf daarop kan staan, dan bedenk je je wel. Er zijn namelijk twee soorten kwallen die je kunnen doden. Één van deze kwallen is de Box jellyfish, hij is zeker 3 meter, dus goed te zien, maar als je gestoken wordt dan dringt het gif binnen een minuut je lichaam in en krijg je binnen die minuut een hartaanval en na alle waarschijnlijkheid ga je het dan niet overleven. Behoorlijk angstaanjagend, toch? Daarnaast zijn er nog kwallen die zo klein zijn als de nagel van je pink. Het gif van deze kwal, de Irukandji kwal, is net zo giftig, maar verspreid zich langzamer door het lichaam. Je hebt als je gestoken bent nog zo'n 20 minuten.. Een tegengif is nog niet gevonden, dus je begrijpt wel dat wij absoluut niet zonder stingersuit het water in gaan in deze gebieden.

Dit is toch enigszins spannend zwemmen, maar zo dapper als wij zijn, ahum ;), snorkelen wij in het hoogseizoen in de Great barrier reef rustig rond en vergapen we ons aan al het moois dat de onderwaterwereld te bieden heeft. En ja, er zijn hier dus ook super grote vissen te vinden, zoals George! George is de naam van een grote, vriendelijke, blauwe vis, die ontzettend toegankelijk is. Bij ons laatste snorkeltripje op de Whitsundays, hebben wij onder andere deze grote vriendelijk vis mogen ontmoeten! George kwam een aantal keer zeer dichtbij.. Ik moet zeggen dat het best spannend was, maar aan de andere kant had ik mijn stingersuit en snorkelgereedschap nog nooit zo snel aan gehad, als op het moment dat ik George door het water zag zwemmen. Wauw! Wat een toffe ervaring. Dit wilde ik van dichtbij meemaken! Super vet!

Op de Whitsundays hebben wij ook nog meerdere Lemon Sharks en Pijlstaartroggen gezien, je weet wel, door zo'n pijlstaartrog is Steve Irwin ooit overleden... het was spannend, maar toch ook fijn. ;) haha! Een prachtige ervaring die we absoluut niet hadden willen missen.

Op de zeiltocht was er een medewerkster met een super irritante hoge stem. Ze zei bij elke zin: " Allllllrrrright Guys "! En dat is een beetje blijven hangen. Dus elke keer als Mike en ik iets gaan doen, zeggen we heel irritant tegen elkaar: "Allllllrrrright Guys "! Haha! Dus zal ik dan maar in stijl afsluiten?

" Allllllrrrright Guys "! See ya later, Guyssss! "

• 22 December 2016 - 13:09

Tamara:

Wauwww cool daan!! Mooie maar ook spannende avonturen zo te lezen! :-) heel veel plezier nog!
    Liefs Tamara

• 22 December 2016 - 19:50

Ilse:

Wat een mooie plaatjes!

• 22 December 2016 - 21:15

Elly:

Jaa dat zou ik wel willen hoor door jouw ogen kijken, lijkt mij super mooi allemaal maar gelukkig omschrijf je het geweldig en de foto's zijn ook weer prachtig en wat is George groot zeg! Ik geniet op afstand mee! Veel liefs en dikke

• 22 December 2016 - 21:15

Elly:

Kussss haha

• 23 December 2016 - 11:37

Anita En Anja:

Hoi lieve mensen,
    Weer super prachtig om mee te beleven. En dan 32 graden zeg. Nee dan moet je hier wegblijven, mist nat en grauw.
    Naast alle pracht en praal, wel enge beesten hoor. Brrrr.
    Maar ja als je bijna een koala kunt aaien en tussen mooie zeedieren kunt zwemmen is dat toch fantastisch.
    Dank weer voor al dat prachtige leesvoer.
    Solong, byeeeee guys.
    Haha, liefs van ons.

• 23 December 2016 - 20:33

Paps Em Mams:

Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..........................Coollllllllllllllllllllllllllllllllll...........................................
    Wij willen ook daar naar toe met de caravan
    Veel liefs

• 24 December 2016 - 16:35

Evelien:

Wauw toffe foto's & mooie avonturen (andersom kan ook;) mooie foto's & toffe avonturen!) Kus!

• 25 December 2016 - 19:49

Wim En Nel:

Hoi avonturiers,
    Zoals je alles weergeeft via je blog kun je bijna beleven wat jullie meemaken en als je idd ook nog door jouw ogen kunt zien waan je je op dat mooie strand en in het water. Wat bizar hè om zo ver weg van huis en in de warmte kerst te vieren. Wij hebben onze 1ste kerstdag bijn achter de rug ook ver van huis en familie maar ach het zonnetje maakt een hoop goed en over een maand praat je er niet meer over toch? We wensen jullie heel veel vakantieplezier toe. Heel veel liefs van ons

• 25 December 2016 - 23:53

Jordy En Farah:

Vet cool!!! Veel plezier nog!!!

• 28 December 2016 - 10:14

Suzanne:

heerlijke verhalen en prachtige foto's Daan! Jullie hebben zo te lezen echt een top vakantie!

xxx