Laatste blog van een geweldige reis! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Danielle - WaarBenJij.nu Laatste blog van een geweldige reis! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Danielle - WaarBenJij.nu

Laatste blog van een geweldige reis!

Blijf op de hoogte en volg Danielle

01 Februari 2017 | Nederland, Amsterdam

En dan is de laatste dag aangekomen van de prachtige reis die we hebben gemaakt, met lood in onze schoenen gaan we terug naar huis. We zouden gerust samen nog verder willen met reizen.

Moe maar zeer voldaan kwamen we aan op Amsterdam Schiphol. Met in onze herinnering een reis om nooit te vergeten, een hart vol vreugde van al het moois dat onze ogen mochten zien. Wauw! Wat is de wereld toch mooi en wat zijn wij dankbaar voor het zien van al dit moois.

Onze reis begon in het bizarre Hongkong, daarna vlogen we naar Cairns en reisde langs de oostkust van Australië, om vervolgens dit af te sluiten met een spectaculaire vuurwerkshow in Sydney met oud en nieuw. Hierna vlogen naar Auckland en reden we een aantal weken rond in een campertje over zowel het Noorder- als Zuidereiland van Nieuw-Zeeland. Het land van de spectaculaire uitzichten. En dan sloten we deze reis af op een paradijsje op aarde, Fiji! Wat een geweldige ervaring om een langere tijd op reis te zijn, zover weg van Nederland, met mijn beste maatje.

Mike en ik zijn letterlijk 24/7 bij elkaar geweest en maar minimaal een half uur zonder elkaar geweest en dan hebben we maar één keer een kleine discussie gehad. Dat ging over dat ik teveel klaagde en Mike te positief was, hoe hilarisch is dat? De tomeloze positiviteit van Mike daar kan ik nog wat van leren. Als het bijna drie weken had geregend en we liepen in de supermarkt zei Mike: " Nou, zie het van de positieve kant, hier is het tenminste droog". Terwijl ik dan alleen maar even kon doemdenken, vrolijkte hij mij dan weer op. Deze reis heeft ons veel geleerd, nieuwe inzichten gegeven en ons verwonderd dat,

Finse parachuteinstructeurs best goed te vertrouwen zijn, je op je dertigste nog geweigerd wordt om wijn te drinken in restaurants, het in Nieuw-Zeeland super schoon is, maar nergens prullenbakken te bekeken zijn, Mike koning is geworden van het links rijden en ik een koningin ben geworden van het gehurkt plassen, je nooit het onderste deel van het potje van het bovenste deel moet verwijderen als je net een plasje hebt gedaan ;), na regen altijd weer zonneschijn komt, ik geen één keer heb kunnen winnen van Mike met een spelletje, ondanks dat het vaak net aan was, blijft Mike de master of the games, afdalen soms zwaarder kan zijn dan klimmen, Mike heeft geslapen in een kamer met zeven 18 jarige meisjes en ik daar niet bij was, we beide inmiddels een beetje kunnen surfen, koala's en kangoeroes in het echt veel mooier en leuker zijn dan in een dierentuin, we een fantastische onderwaterwereld hebben mogen zien met de meeste gekke vissen, vulkanen stinken, een tsunami alarm ook gewoon voor de brandweer kan zijn, je vijf films in één vlucht kunt bekijken, we bevriend zijn geworden met twee Canadezen celeberties, we voor het eerst een tenniswedstrijd hebben bezocht met grote beroemdheden, je binnen een half uur in een helikopter kan zitten, het paradijs echt bestaat en dat Chinezen verreweg de meeste irritante toeristen op aarde zijn. Die van de meeste onlogische objecten foto's maken, meer op hun telefoon zitten dan om zich heen kijken, al pokemonnend en bellend een broodje proberen af te rekenen, rochelen en spugen op straat, onwijs veel geluid maken, super snel gestresst zijn, altijd proberen voor te dringen en van een relaxed sfeer op Fiji nog een chaos weten te maken..;)

En toch heb ik ook wel het een en ander gemist, zoals voorgesneden aardappeltjes, bitterballen, een broodje frikandel, echt goede croissantjes voor het ontbijt, kaas, water drinken uit de kraan, minimaal een uur per week bellen met mijn moeder, dingen overleggen en goed advies krijgen van mijn vader, het gezellige Amsterdam, het pittoreske Nibbixwoud ;) Binkie en Brennie, slapen in je eigen bedje, het werk (uhhh, echt niet :p) en natuurlijk onze vrienden en familie!

Ik ga het reizen echt missen en dan vooral
de slappe lach hebben, dansen in de camper, biertjes drinken onder de douche, wijntjes in de zon, Chinezen uitlachen, roddelen over mensen en er achter komen dat ze Nederlands spreken, ons hoofden stoten (32x), samen snorkelen, grenzen verleggen, gekke dingen doen, huppelen op elke bestemming, mensen ontmoeten, maar het belangrijkste is toch wel het ultieme geluksgevoel delen samen met jou! Mijn liefde, mijn Mike :)

Een vraag die we ons nog wel afvroegen was, waarom hebben we geen rondje om de wereld gemaakt ? Uiteindelijk was dat net zover geweest als dat we de andere kant op zouden vliegen. Dat had wel uniek geweest! Het had gekund! Haha! Ach wie weet, misschien ooit nog is?

Bedankt lieve mensen voor het lezen van mijn blogs, jullie lieve reacties en enthousiasme. Schrijven is een manier om mij te uiten, dat vind ik leuk en fijn. Bedankt dat ik jullie mocht meenemen in onze wereld.

Op naar de volgende bestemming, waar dat ook mag zijn...

Heel veel goeds voor jullie, tot snel en vergeet niet te genieten van het leven!

Heel veel liefs en een dikke kus!

Daan

• 01 Februari 2017 - 11:03

Mike:

• 01 Februari 2017 - 11:10

Davy:

OMG!!?! Wie waren het?! Drake, Justin Bieber, Celine Dion? Of Jim Carrey, Ryan Gosling, Ryan Reynolds, Mike Meyers, Bryan Adams? Pamela Anderson misschien?!

• 01 Februari 2017 - 13:36

Anita En Anja:

Whahahaha, wat een prachtig leuke afsluiting dit verhaal.
    Ja jullie zullen een stevige band hebben opgebouwd samen, heerlijk hoor.
    Dank ook voor alle mooie reisverhalen en je intense manier van schrijven.
    Het was leuk om te mogen volgen.
    Maar ook blij om te lezen dat jullie weer goed en veilig zijn thuisgekomen.
    Ik wilde gisteravond mijn broer bellen om te vragen hoe blij hij was dat zijn dochter en Mike weer thuis waren. Maarruh lang in gesprek hoor, kreeg hem niet te pakken.
    Moeder en dochter??
    Hoop dat jullie nog lang na kunnen genieten met de foto's en in gedachten terug kunnen keren naar al dat moois, leuks en grappigs.
    Hartelijks voor beiden en xxx.
    Enne..... sterkte met het werken.

• 01 Februari 2017 - 18:55

Djamila:

Een mooi eindstuk Daan.

• 01 Februari 2017 - 19:33

Mirjam:

Wat een ervaring! Wat een toffe reis!
    Het zal gerust flink wennen zijn thuis en op het werk. Maar voorlopig blijven de verhalen wel komen denk ik. Ook als je alle foto's gaat bekijken en uitzoeken. En net als je denkt dat je alles verteld hebt, schiet je toch weer iets te binnen....
    Wat fijn dat alles goed gegaan is en jullie weer heelhuids thuis zijn. Wat super ook dat het tussen jullie beiden wel goed zit! Toppers zijn jullie!!!!
    Dankjewel voor de gezellige verhalen. Het geeft een gevoel er toch een beetje bij geweest te zijn ondanks de giga-afstand.
    En ik ken er in ieder geval twee die héél erg blij zijn dat jullie er weer zijn;-)
    Liefs voor allebei,
    XX

• 01 Februari 2017 - 19:44

Evelien:

<3 <3 <3 Welkom thuis!

• 01 Februari 2017 - 20:10

Steven En Elly:

Wat fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn en het zal idd wel even wennen zijn , zeker om te werken maar ja er moet weer geld in het laatje komen he zeker oa. voor de volgende reizen .
    Heerlijk om te lezen dat jullie band hechter is geworden en nog steeds verliefd zijn !
    Jammer voor ons dat de prachtige verhalen en foto's zijn afgelopen, wij hebben er van genoten, bedankt om in jullie mooie wereld een tijdje te zijn.
    Veel geluk verder samen maar dat zit wel goed zo te lezen maar ook te zien.
    Hele dikke kusssss van ons!!

• 02 Februari 2017 - 13:29

Dita:

Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt, en wat mooi geschreven, ik heb het met veel plezier gelezen !
    En ben blij dat jullie weer thuis zijn :)

• 02 Februari 2017 - 18:02

Henk:

Zo alweer thuis, wel jammer ik zal je mooie en opgewekte verhalen missen.
    Je moet ook nog de groeten hebben van een politie agente in wording, ze werkt bij de slager hier in De Kwakel. Jullie hebben wel een prachtige reis gemaakt daar zullen jullie nog lang op terugkijken.

• 02 Februari 2017 - 20:43

Alinda:

Mooi geschreven weer, voor de zoveelste keer, word er bijna emotioneel van. ;-)
    Ben echt blij dat voor jullie dat het zo'n geweldige reis was en stiekem ook wel jaloers.
    Ook blij dat jullie elkaar nog steeds leuk vinden. en ik dus nog steeds een leuk schoonzussie heb :-)
    Tot snel!