Keurboomstrand - Tsitsikamma - Reisverslag uit Keurboomstrand, Zuid-Afrika van Danielle - WaarBenJij.nu Keurboomstrand - Tsitsikamma - Reisverslag uit Keurboomstrand, Zuid-Afrika van Danielle - WaarBenJij.nu

Keurboomstrand - Tsitsikamma

Blijf op de hoogte en volg Danielle

14 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Keurboomstrand

Keurboomstrand - Tsitsikamma

We rijden best grote afstanden en onderweg zien we dan ook van alles.
Zo loopt hier van alles over de weg, zoals koeien, bavianen, geiten, honden maar ook super veel mensen. Die staan dan te liften of lopen langs de kant van de weg. Soms zelfs kleine kindjes zonder de hand vast te houden van hun vader of moeder, onwijs gevaarlijk. We zien dan ook veel kruisjes langs de weg van mensen die hier zijn overleden. Al verbaast dat ons niet, toch is het super triest. Mike rijdt rustig en dat doet ie goed. Hier wordt ook links gereden, dus dat is weer even wennen, maar Mike heeft dat zo onder de knie.

Van Oudtshoorn rijden we naar ons verblijf aan het Keurboomstrand. We hebben een huisje aan het strand geboekt. Als we aankomen kunnen we ons ogen haast niet geloven, wat een prachtige plek. We hebben uitzicht over het strand vanaf ons balkon.. echt fantastisch! We eten heerlijk Italiaans bij een restaurantje om de hoek en slapen in een fantastisch bed.

De volgende dag staat er een actieve dag op het programma. We gaan kajakken door het Tsitsikamma National park. We hebben een prachtige zonnige dag uitgekozen en rijden door de Garden route naar de bestemming. Alles is zo groen, heel mooi. Aangekomen trekken we onze wetsuits aan, wat echt nodig is, want het water is nog super koud. We kajakken onder een grote canopy brug door, de kloof in, tot we niet verder kunnen. Daar krijgen we allemaal lilo's uitgereikt, een soort luchtbedjes, waarmee we verder de kloof in kunnen. We springen, glijden en zwemmen wat. Een erg leuke ervaring. We hebben bijzonder veel geluk met het weer, want het is een prachtige dag.

Als we terug zijn rijden we weer naar ons mooie huisje, onderweg zien we een walvis wegduiken in de zee, alleen zijn staart is nog te zien. We besluiten in herhaling te vallen en weer Italiaans te halen. We lopen via ons huisje over het strand en dan hoor ik Mike roepen: " Daan, Daan , dolfijnen, dolfijnen! " ik loop met versnelde pas naar Mike en ik zie naast ons in de zee een grote groep dolfijnen die in de golven aan het spelen zijn. We turen een tijdje in de zee en zien ze springen en spelen. Dan spotten we wederom een walvis. We zien hem regelmatig omhoog komen, soms zijn kop en soms duikt ie naar beneden en zien we zijn prachtige staart. Wat een toffe belevenis om zo vanaf de kant die beesten te zien!

We smikkelen ons portie Italiaanse en natuurlijk, Mike zijn lievelings, tiramisu, naar binnen. De volgende dag is het tijd voor ons nieuwe avontuur. We gaan op safari!

We will keep you guys posted!

Xxx

• 14 Oktober 2017 - 18:17

Mike:

Klinkt als een mooie reis. Veel plezier!

• 14 Oktober 2017 - 18:18

Danielle :

Dank je wel Mike ;)

• 14 Oktober 2017 - 18:29

Djamila:

Leuk dat jullie me weer helemaal meenemen op jullie avontuur. Het klinkt echt fantastisch!

• 14 Oktober 2017 - 19:21

Elly:

Wat verschrikkelijk mooi weer wat jullie allemaal beleven en wederom prachtige foto's! Veel plezier op safari, spannend!
    Dikke XXX
    Steven en Elly

• 14 Oktober 2017 - 21:35

Jan En Trudy:

Mooie reis Daan en Mike mooie foto s

• 14 Oktober 2017 - 23:19

Ilse:

Wat gaaf van die dolfijnen en walvis!!! Genieten geblazen. Ik krijg meteen weer reiszin, en trek in tiramisu :P

• 15 Oktober 2017 - 09:18

Bob:

Ziet er heel mooi uit Daan en Mike

• 16 Oktober 2017 - 21:49

Anita:

Wauw, wat een uitzicht vanaf jullie balkon. En wat een gave indrukken hebben en zullen jullie nog op doen van deze reis.
    Schitterende ervaringen. Have fun and enjoy your holiday.
    Liefs Anita