Iguazu watervallen - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Danielle - WaarBenJij.nu Iguazu watervallen - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Danielle - WaarBenJij.nu

Iguazu watervallen

Blijf op de hoogte en volg Danielle

05 November 2018 | Argentinië, Puerto Iguazú

Iguazu watervallen

Na een lange busreis van wel 18 uur komen we aan op onze tweede bestemming, Puerto Iguazu. Ondanks dat de bus ultra luxe was met extra brede stoelen en stoelen die volledig naar achteren konden, zijn we toch een beetje vermoeid.

We wilde hier het liefste niet in het weekend zijn, vanwege de drukte, maar omdat we twee dagen het park gaan bezoeken (de Argentijnse kant en Braziliaanse kant) ontkomen we er niet aan om één dag in het weekend te gaan.

We besluiten om eerst de Argentijnse kant te doen. Het is een groter park en je kunt je hier wel een hele dag vermaken met wandelroutes. Vooraf hebben we het weer al even gecheckt en dat beloofde niet veel goeds. Als we s’ ochtends wakker worden is het bewolkt maar wel droog.

Het is gelukkig niet druk in het park en we hebben de hele dag de tijd om lekker te wandelen en alles rustig te bekijken. In het park leven verschillende dieren, waarvan we al snel kennis maken met de Coatis. Een soort wasbeertjes. Zien er super lief uit, maar kunnen best agressief worden als ze eten willen.

We wandelen de eerste route en ondanks dat ik me al had voorbereid met het lezen van blogs en het bekijken van filmpjes op YouTube, kun je nooit weten hoe de ervaring zelf is. We hadden wel verwacht dat het groot en mooi zou zijn, maar zo indrukwekkend als dit hadden we niet verwacht. Als we het eerste wandelpad af lopen en stoppen bij een fantastisch uitzichtpunt vallen onze monden nog net niet open van verbazing. Wow, wat indrukwekkend mooi !

Het park telt ongeveer 280 watervallen en door al het water en de zon is het prachtig groen. Je kunt hier wel uren naar kijken, elke keer merk je weer iets anders op. Het is spectaculair.

De ervaring uit IJsland is dat als de zon gaat schijnen er regenboogjes ter voorschijn komen. Helaas is het zonnetje er nog niet doorheen gekomen. Dus besluiten we om naar de Devil’s Throat te gaan. En, nu komt er een beetje een ordinaire grap, ik zei dus tegen Mike .. we gaan straks naar de “Deep Throat” en hij keek mij een beetje verrast aan? Uhmm dat is toch wat anders.. ? En ik heel overtuigend nee joh het heet echt zo” Deep Throat” ! Oke Oke, het was weer is niet zo snugger van mij.. maar het heet dus Devil’s Throat Haha! Oeps!

Nou goed, in ieder geval de grootste waterval, waarbij de nature haar echte geweld laat zien. Duizenden liters water valt naar beneden. Een sprong hierin ga je niet overleven. Wat een water en een kracht. Ik denk soms wel hoe kan het nou dat zoiets maar blijft stomen ? Het water is toch ook wel eens een keertje op? Ooit heeft het, door hele droge tijden, bijna helemaal droog gestaan. Maar er is ook een tijd geweest dat alles bijna overstroomde vanwege de heftige regenval. Er kan hier gemiddeld wel anderhalf miljoen liter per seconde naar beneden vallen. Ongelofelijk he ?

De watervallen zijn ooit ontstaan doordat er 200.000 jaar geleden een vulkaanuitbarsting is geweest. Deze zorgde voor een gigantisch gat in de grond, waarnaar al het water daar doorheen stroomde. Dat moet echt een gigantische vulkaan zijn geweest.

Uiteindelijk is de zon gaan schijnen en we kunnen ons niet weer houden om nog eens dezelfde wandelroute te kiezen die we al eens gedaan hebben. Met in ons achterhoofd wetende dat we een mooie regenboog gaan zien. Onze verwachting wordt rijkelijk beloond met het meeste overweldigende uitzicht. Prachtig! Het klinkt misschien raar, maar in mijn dromen ziet de hemel er zo uit.. zon, blauwe lucht, groene omgeving, watervallen, regenboogjes, mooi gekleurde Toekans die langs vliegen en aapjes die nieuwsgierig bij je komen kijken, prachtig.. (al zijn er in mijn dromen natuurlijk geen toeristen bij, maar dat begrijpen jullie wel) We genieten volop van het magische uitzicht.

De volgende dag vertrekken we naar de Braziliaanse kant, dus we kunnen ook zeggen dat we in Brazilië zijn geweest, super grappig. Het park is vele malen kleiner, maar ook wel erg mooi. Een ander uitzichtpunt laat zien hoe groot het park is. Omdat het zaterdag is is het echt heel erg druk en we vinden deze kant dan ook heel erg toeristisch. Het is minder indrukwekkend dan de andere kant, vinden we. We besluiten om ons tripje naar de Iguazu af te sluiten met heftig boottripje, die onder de watervallen door gaat... nou je begrijpt het al, daar kom je niet droog uit. Nope, doorweekt! Maar het was wel echt fun!

De tijd gaat snel, we gaan al weer naar onze volgende bestemming. We gaan onze hippie camper ophalen! Spannend : )

Tot snel lieve mensen!

Liefs van ons

• 05 November 2018 - 15:45

Wim En Nel Hoekstra:

Hoi Daan en Mike,
    Weer genoten van jullie reis naar de watervallen in dat mooie park.
    Visueel kan ik het helemaal meebeleven. Super hoor en ja je moet
    er een lange busreis voor over hebben en dan krijg je dat er voor
    terug. Benieuwd naar jullie volgende reis met de hippie camper

• 05 November 2018 - 16:02

Tamara Woudenberg:

Hey wat een super gave reiservaringen weer! En watervallen..... echt een droom zo mooi lijkt het me. Ben heeeeeeel benieuwd naar de foto's hihi.
    Have fun met de camper!
    Liefs xxx Tamara

• 05 November 2018 - 16:16

Danielle :

Hoi lieverds,

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb de foto’s geüpload. Ze zitten bij het reisverslag.

Groetjes !

• 05 November 2018 - 17:27

Anita En Henriette:

Hoi lieverds wat een prachtige en ook grappige foto(s).
    En wat een geweldige belevenissen hebben jullie. Ze zijn weer boeiend en met passie beschreven. Super om wederom met een camper te gaan reizen om zo al het moois van de wereld te zien.
    Gezellige voortzetting van een wonderschone reis.

• 08 November 2018 - 16:03

Elly:

Schitterend die watervallen, echt een belevenis weer! Wat een prachtige foto's