Chiang mai en Pai - Reisverslag uit Sri Phum, Thailand van Danielle - WaarBenJij.nu Chiang mai en Pai - Reisverslag uit Sri Phum, Thailand van Danielle - WaarBenJij.nu

Chiang mai en Pai

Blijf op de hoogte en volg Danielle

27 April 2015 | Thailand, Sri Phum

Sawadeeé kha!

Daar ben ik weer! Ik leer al een beetje Thais ;) is best goed te doen! Haha!

Allereerst, gefeliciteerd met de koning! Hopelijk hebben jullie allemaal een fijne dag gehad!

Ikzelf ben in Chiang mai geweest voor 2 nachtjes, echt een leuke stad! Het is kleiner dan Bangkok en veel relaxer! De mensen zijn veel vriendelijker hier.
Deze dagen was ik samen met een Amerikaanse stel, Craig en Alee, super lieve en vriendelijke mensen! We hebben eigenlijk de hele tijd met elkaar opgetrokken! Super leuk!

In Chiang mai heb ik samen met Alee en Craig de stad een beetje ontdekt. We zijn naar straatmarktjes geweest, naar het hoogste punt van Thailand geweest en jawel daar is ie dan, eindelijk een massage genomen! De massage was echt heel goed..en het mooie was dat de salon werd gerund door ex-gevangenen. Ik heb maar niet gezegd dat ik een politieagente was en dat bijna mijn hele familie in het gevangeniswezen zit! (zoals mijn opa altijd zegt) Haha! Als ik dat daar vertel dan denk ik dat ik de hardste en meest pijnlijke massage ever krijg! Maar ik vind het een goed project, dus waarom niet? ;)

Ondanks de massage gaat het met mijn nek en rug uhmm nog niet zo lekker! De bedden hier zijn echt keihard en de kussens torenhoog, dus dat stukje probeer ik een beetje te negeren.. Ik denk dat ze het expres doen, zodat je de massages gaat nemen ;) Haha

In Chiang mai wilde ik zo graag naar het olifanten opvang park, een park waar ze de dieren met respect behandelen. Maar helaas was alles al volgeboekt :( dus toen dacht ik oke, dan ga ik lekker naar Pai! Pai is een klein dorpje in de bergen, een soort hippiedorp waar je prima kan relaxen!

Het was een hele trip om daar te komen, het is maar 100 km rijden, maar doordat de weg daar naar toe heel hobbelig is en met allemaal haarspeldbochten, duurt de rit zo'n 3,5 uur. Soms best spannend, maar vooral misselijkmakend.

Onderweg had ik gelijk al twee nieuwe jongens ontmoet. Zij waren Engels. Heel jong nog (20 jaar) en nu al een wereldreis aan het maken van 1,5 jaar :) wow! Als dat geen uitdaging is dan weet ik het ook niet meer :-P haha, maar maak je geen zorgen pa en ma en rest van de lieve mensen, dat ga ik niet doen hoor! :)

Verassend genoeg kwam ik aan in het verblijf hier en kreeg ik een berichtje van het olifantenpark.. Ze hadden nog een plekje vrij! En omdat ik het zo graag wilde doen, heb ik er voor gekozen om te gaan en maar één nachtje in Pai te blijven, wel jammer maar ja. Je moet beslissingen nemen hé!

In Pai hebben we een scootertje gehuurd en zijn we langs wat mooie plekjes gegaan! Ik voelde me wel een beetje een omaatje op de scooter, omdat ik heel rustig reed! Het verkeer in Pai was heel chill, maar ik wilde gewoon voorzichtig doen:) haha!

Pai was echt prachtig! Wauw! Ondanks die ene dag, heb ik er echt van genoten! Ik zal wat foto's bijvoegen dan kunnen jullie zien hoe mooi het is.

Nadat we de scootertrip hadden gedaan was het voor mij helaas alweer tijd om afscheid te nemen!

Bye lovely Pai!!

Xxx







Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Sri Phum

Danielle

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 14181

Voorgaande reizen:

20 Februari 2020 - 21 Maart 2020

Singapore & de Filipijnen

15 Maart 2019 - 15 April 2019

Colombia en de Galapagos eilanden

29 Oktober 2018 - 05 December 2018

Patagonië (Argentinië&Chili) en Florida

16 April 2018 - 23 April 2018

Ijsland 2018

05 Oktober 2017 - 01 November 2017

Zuid- Afrika en de Seychellen

21 Maart 2016 - 05 April 2016

Maleisië

06 December 2016 - 01 Februari 2016

Hongkong, Australië, Nieuw-Zeeland en Fiji!

20 April 2015 - 12 Mei 2015

Thailand 2015

13 Mei 2012 - 05 Juni 2012

Indonesië 2012

Landen bezocht: