Krabi-Koh phi phi - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Danielle - WaarBenJij.nu Krabi-Koh phi phi - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Danielle - WaarBenJij.nu

Krabi-Koh phi phi

Blijf op de hoogte en volg Danielle

02 Mei 2015 | Thailand, Phi Phi Don

Super leuk om jullie reacties te lezen, dat doet me echt goed :))

Krabi is echt een shittie plek! Om heel eerlijk te zijn wilde ik hier zo snel mogelijk weg en kennelijk wil iedereen dat want er is geen klap te doen. Alles sluit al om 22:00 uur, het is moeilijk om een goede maaltijd te krijgen en geld pinnen lukte niet.

Ik kwam aan in de avond, dus ik kon het uitzicht en het strand nog niet zien.. Maar op het busstation merkte ik al een hele andere mentaliteit. Mensen hier zijn heel onaardig, spreken geen Engels, zeggen geen hallo of doei.. Terwijl ik in chiang mai elke dag werd begroet met een lieve sawadeeee-kha en 'How are you today' werd ik nu zowat genegeerd.

Omdat ik alleen nog wat kon eten van de vieze nightmarket, heb ik er voor gekozen om mijn laatste sultana op te eten en te gaan slapen.

Maar dat slapen pfff dat was ook geen pretje, ik voelde van alles kriebelen, dus ik inspecteerde het bed en zag al snel wat zwarte beestjes:(((( bedbugs! Ieeeelll!
Nou, je begrijpt misschien wel dat ik totaal niet lekker heb geslapen..

Ik werd wakker met een knorrende maag en ben gelijk naar buiten gegaan om een ontbijtje te scoren en geld te krijgen ergens! Beide gelukt, maar laat me je niet vertellen hoe. :) haha! Nou goed, ook een ervaring denk ik dan maar.
Omdat ik alleen was hier en ook niemand kon ontmoeten vanwege de sfeer hier, voelde ik me ook echt wel een beetje alleen. Maar gelukkig was het maar één nacht en ging ik al snel naar koh phi phi!

Koh phi phi is een eilandje niet ver van krabi vandaan, maar het verschil is ontzettend groot! Dit is echt een paradijsje! Water zo helder, wit strand en overal kussens en barretjes aan het strand! Heerlijk!

Op de boot heb ik Wendy uit Rotterdam ontmoet:) en wij delen nu een hotelkamer samen! Super gezellig en heel fijn om even iemand om je heen te hebben om te kletsen en dingen mee te ondernemen:) het was zo gezellig gisteren! Ik voelde me echt zoals in het liedje van kinderen voor kinderen "op een (on) bewoond eiland, met je billen bloot, drinken uit een kokosnoot" haha! Zo blij als een ei ;)

Je kan hier ook echt onwijs goed shoppen, niet goed voor het budget maar ja, ik blijf toch een vrouw hé!

Nadat we een heerlijke dag hadden gehad sloten we af met een feestje op het strand! Dansen zonder make-up op, in je korte broek met zand tussen je tenen, love it!

De volgende dag waren we een beetje brak en voelde ik me niet helemaal lekker, maar s'middags zijn we toch een snorkeltripje gaan doen en dat was wederom weer te gek! Prachtige rotspartijen, witte standen, kajakken, snorkelen en zwemmen..En
als klapper op de vuurpijl ( letterlijk, want je mag hier gewoon vuurwerk afsteken, wanneer je maar wilt) hebben we de zonsondergang gezien vanaf de boot wat uiteraard een prachtig gezien was!!

Morgen gaan we de zonsopgang bekijken op het uitzichtpunt van het eiland, dat belooft een zware trip naar boven te worden en we moeten uiteraard vroeg op staan!

Slaaplekker! Xx


  • 02 Mei 2015 - 08:33

    Evelien:

    Ohhh wat heerlijk herkenbaar allemaal! Vanuit Krabi zijn wij ook direct door gaan reizen. En Koh phi phi... Love it! Jaloers als ik al je verhalen lees, zo'n fijn eiland! Wat heb je allemaal geshopt ;)? Heb je ook al de duizenden zwerfkatjes om je tafel heen gehad ;-)? En naar welk eiland ga je hierna? Enjoy! X!!!

  • 02 Mei 2015 - 08:42

    Edwin:

    Heeey Mooierd,

    wat een gaaf verhaal weer :) steeds genieten! Je maakt heel wat mee op je reis. Ik vraag me nu wel af hoe jij aan je geld bent gekomen... "ook een ervaring denk ik dan maar" tell us more!! hihi.
    Life in the moment. And keep those stories coming!

    Kus uit Turijn,

    Edjuuh

  • 02 Mei 2015 - 09:16

    Charlotte :

    Jeetje Daan wat gaaf allemaal! Ik ervaar het hier met je mee.
    Sommige zinnen lees ik twee keer om het echt te geloven haha.
    Dikke kusssssssss

  • 02 Mei 2015 - 13:56

    Tamara:

    Heeee lieve nicht,

    Wat een mooie/leuke en geweldige verhalen en wat een super ervaringen allemaal.
    Ik lees ze met veel plezier.

    Geniet ervan want voor je het weet ben je alweer thuis!
    Liefs en kus Tamara

  • 02 Mei 2015 - 18:48

    Martine:

    He meis, thanks voor weer en leuk verslag! Ik kijk al uit naar de volgende! Xx

  • 02 Mei 2015 - 21:10

    Elly:

    Gaaf zeg wat jij allemaal meemaakt, mooi dat olifanten park maar verschrikkelijk idd van de toeristen die zich niet eerst verdiepen in het leed van de olifanten. Leuk ook om weer te kunnen reageren op je interessante verhalen, ik hoop dat het met je nek nu beter gaat. Nog hele fijne vakantie verder en geniet ervan, doe ik ook van je foto's en je verhalen. Hele dikke XXX
    Veel liefs, Elly

  • 02 Mei 2015 - 22:51

    Wim En Nel:

    Hoi Daan,
    Wat een leuke verhalen. Alle ervaringen die je meemaakt.
    De mensen die je op je pad tegenkomt en alle indrukken
    Qua mensen, eten en enge beesten.
    Geniet vooral en blijf schrijven want er zit een verborgen
    schrijfster in je.
    Hier in Calpe maken we niet van die avonturen mee maar
    genieten vooral van de zon, zee en strand. Nog twee maanden
    dan zit het er voor ons weer op. Tijd vliegt voorbij.
    Half mei gaan we nog naar Cambrills of Salou afhankelijk van
    het weer en half juni ontmoeten we je ouders op een camping
    aan het meer van Annecy of in Spanje waar wij zijn at that time.
    Wel Daan, veel plezier met wat je nog onderneemt en tot je
    volgende reisverslag.
    Heel veel knuffels en liefs van ons

  • 03 Mei 2015 - 11:05

    Djamila:

    Leuk verhaal Daan. Eigenlijk ook wel mooi enerzijds dat je eerst op een eiland komt met weinig te doen, gebrek aan vriendelijkheid en sfeer, om vervolgens op een paradijsje uit te komen! Wat zul je alles nóg meer waarderen. Superleuk dat je een kamergenootje hebt om wat leuke dingen te ondernemen. Wederom blijf ik me verbazen hoe open de "packback" cultuur is! Geweldig gewoon! Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal. (Als ik je reisverslagen lees is het net alsof je het naast me aan het vertellen bent

  • 03 Mei 2015 - 21:06

    Anita:

    Wat een ongelofelijke spannende verhalen zeg. En wat een prachtige vergezichten zullen jullie hebben gezien. Wel veel beestjes, brrrr.
    Zon, veel regen en nog verdwalen ook.
    Gelukkig maar dat jullie samen dit soort dingen ondernemen. Leuk dat je nu met een reisgenoot bent.
    Maarruh kijk toch maar uit. Ook samen.
    Op naar het volgende reisverslag.
    Liefs uit Almere van Anita en Anja.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phi Phi Don

Danielle

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 14285

Voorgaande reizen:

20 Februari 2020 - 21 Maart 2020

Singapore & de Filipijnen

15 Maart 2019 - 15 April 2019

Colombia en de Galapagos eilanden

29 Oktober 2018 - 05 December 2018

Patagonië (Argentinië&Chili) en Florida

16 April 2018 - 23 April 2018

Ijsland 2018

05 Oktober 2017 - 01 November 2017

Zuid- Afrika en de Seychellen

21 Maart 2016 - 05 April 2016

Maleisië

06 December 2016 - 01 Februari 2016

Hongkong, Australië, Nieuw-Zeeland en Fiji!

20 April 2015 - 12 Mei 2015

Thailand 2015

13 Mei 2012 - 05 Juni 2012

Indonesië 2012

Landen bezocht: