Auckland (NZ) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Danielle - WaarBenJij.nu Auckland (NZ) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Danielle - WaarBenJij.nu

Auckland (NZ)

Blijf op de hoogte en volg Danielle

08 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

We zijn aangekomen in Nieuw-Zeeland! Precies op de helft van onze reis..en we kunnen niet wachten tot dat we onze camper kunnen ophalen. Helaas had de reisorganisatie alwaar we de vluchten en camper hadden geboekt een foutje gemaakt, dus zitten we langer dan verwacht in Auckland. Een stad, waarvan ik al had bedacht dat we hier niet zolang wilde blijven. Maar ja, soms is het niet anders. Dat soort dingen gebeuren.

We zijn in ieder geval aangekomen in het prachtige Nieuw- Zeeland, dat door de orginele bevolking, de Maori's, Aotearoa wordt genoemd: 'het land van de lange, witte wolk'. Nieuw-Zeeland bestaat uit twee grote eilanden, het Noorder- en het Zuidereiland. Het is hier toch een stuk minder warm dan in Australië. Het is de eerste keer dat we een trui aan hebben. Ondanks dat het nu zomer is hier is het 's ochtends of 's avonds nog best fris. In Auckland is het voornamelijk aan het regenen, niet zoveel aan. Het lijkt me net even iets te veel op Nederland zo ;)

Aangezien we wat langer in Auckland waren, hadden we een dagtripje geboekt, alleen helaas werd die geannuleerd. Dat betekende dat we ons drie dagen moesten vermaken in Auckland. Op zich niet erg om te starten in een stad, dan kan je lekker van alles regelen voordat we echt gaan kamperen! We besloten om een dagje naar een vulkanisch eiland vlakbij Auckland te gaan, alleen we miste de boot... en dat dat later voor iets heel moois ging zorgen wisten we toen nog niet.

We bedachten om dan maar via het stadspark naar het museum te gaan. Op de weg ernaar toe zagen we een tennisstadion. We zeiden tegen elkaar: " goh, wat leuk, tennis, nog nooit in het echt gezien, jij?" "Ik ook niet, zullen we even kijken wie er speelt?" "Ja, waarom niet". Nou, wij er naar toe. De vrouw van de tickets wist niet eens wie er speelde, dus we moesten wachten op het schema. Het duurde zo lang dat we al bijna weg wilde gaan, maar op dat moment kwam het vrouwtje aanlopen met het schema in haar handen, "goh, wat zou het leuk zijn als er bekende zouden spelen, he?" "He kijk is wat leuk! Kiki Bertens, Serena en Venus Williams, ze moeten allemaal hier spelen!" En precies op het moment dat we dachten dat het dan toch wel wat te duur zou worden en we wilde weglopen, kwam er een vrouw naar ons toe. Ze zei:" do you want tickets?" SURE!!! Mike wist niet hoe snel hij de kaartjes aan moest pakken. Wat?? Hebben we gewoon tickets? Haha.. wat vet! En we hadden ook nog behoorlijk dure tickets gekregen! Nadat we die mevrouw naschreeuwend meerdere malen "Thank you" hadden toe geroepen gingen we naar binnen. We mochten overal zitten en elke wedstrijd bekijken. We voelde ons helemaal enthousiast en vrolijk,haha, wat geweldig dit.

En ja, we hebben gewoon de wedstrijd van Kiki kunnen zien! Helaas verloor ze, maar goed we hebben er nog wel kunnen aanmoedigen. Ook hebben we veel andere bekende tennissers gezien zoals o.a Venus Williams! Echt zo gaaf! Wat een geluk weer!

Op deze super ervaring na vinden we Auckland niet echt een leuke stad, dus we maken het onszelf gezellig door lekker een avondje te bowlen en poolen. Daarvoor wilde we eerst iets eten, maar dat was nog een hele opgave. Er waren amper restaurants open en degene die open waren zaten vol of mochten we niet in omdat we ons paspoorten niet konden tonen. Ze zijn hier nogal streng met het schenken van alcohol, dus bij ons etentje kregen we geen wijntje en bij het biercafe mochten we niet eens naar binnen en dat op je 30e.. nou ja..De dag daarna waren we beter voorbereid en hebben we lekker biertjes gedronken hoor :) haha.

Voor ons gevoel gaat de reis pas echt beginnen als we onze camper hebben, dus nog even geduld en dan kunnen we drie weken lang genieten van ons huisje op wielen!

Voor jullie in Nederland, sterkte met de kou daar! Beterschap aan Elly&Steven en de familie. Hopelijk zijn jullie snel weer beter :)En pap, ik ken Marco best goed! Dus was op de hoogte. Wie weet gaan we elkaar hier nog zien! Tof he!

Nou dag lieverds, bedankt voor jullie reacties en tot snel! Kus!

• 09 Januari 2017 - 11:39

Anita En Anja:

Hoi beiden,
    Is Auckland een grauwe stad ofzo met weinig cultuur? Jammer he? maar het werd goedgemaakt met de tennispartij. Ja jullie hebben af en toe vet geluk. ( maar had ik dat van een tenniswedstrijd al niet eerder gelezen?) enfin wij zijn zeer in afwachting van jullie camper reis berichten. Wij vinden het zelf de meest ideale manier van vakantie reizen. Hebben zelf ook een campertje gehad, vandaar. Alles bij de hand, heel praktisch en je komt waar je wezen wilt. Veel reisplezier xxx.

• 09 Januari 2017 - 19:39

Elly En Steven:

Hai,
    Zo lief, dank je wel! En iedereen is weer zo goed als beter gelukkig.
    Apart ook dat het soms anders loopt als dat jullie denken maar alles loopt in jullie voordeel zo maken jullie hele leuke dingen mee. Alles is dus met een reden!
    Heel veel plezier verder in de camper!
    DikkeXXX