Fiji-time! - Reisverslag uit Waya Island, Fiji van Danielle - WaarBenJij.nu Fiji-time! - Reisverslag uit Waya Island, Fiji van Danielle - WaarBenJij.nu

Fiji-time!

Blijf op de hoogte en volg Danielle

30 Januari 2017 | Fiji, Waya Island


Van Christchurch (NZ) vlogen we naar Nadi (Fiji). Ondanks dat we s' avonds aankwamen zagen we al dat dit echt een paradijsje was. Vanuit het vliegtuig kun je al zien dat Fiji super groen is, het is heuvelachtig en heeft een tropisch klimaat. Het voelde alsof we landden in een soort vallei. Fiji ligt in Oceanië, op het zuidelijk halfrond. Het ligt midden in de South pacific ocean. Het is zo gek om ergens midden in de pacific oceaan te zijn, echt zooo ver weg van Nederland.

Op het vliegveld stonden de Fijianen ons al toe te zingen op slippers en met Hawaïshirts aan. De eerste nacht sliepen we nog in Nadi, om de volgende dag met de boot naar de eilanden te reizen. Tot onze verbazing waren wij de enige die naar dit resort gingen en hadden we dus een prive speedbootje. Alles ging heel relaxed. We namen nog een ontbijtje bij de haven en vervolgens stapte we in het bootje, om in 1,5 uur af te reizen naar het paradijs! Tijdens de boottocht zagen we nog een schildpad en vliegende vissen. We kwamen langs verlaten eilandjes. Van die eilandjes die zo uit een tekenfilm konden komen. Kleine eilandjes met alleen maar zee, strand en een paar palmbomen erop. Op een gegeven moment vaarde we langs een eiland, de kapitein vertelde dat dit een backpackers hostel was, maar het zag er zo mooi uit dat ik hoopte dat wij ook zoiets moois zouden krijgen.

Eenmaal aangekomen bij ons resort kon ik mijn ogen bijna niet geloven. Is dit echt? Het ziet er namelijk zo onrealistisch mooi uit. Een prachtig wit strand met een super heldere zee, met verschillende blauwe kleuren, overal strandbedjes, zitkussens en hangmatten, een bar aan het strand, palmbomen en super vriendelijke mensen die ons stonden toe te zingen. We werden verwelkomt met een cocktail en muziek.. Bula!

Het resort is kleinschalig, wat lekker rustig is. Wij hadden een eigen bungalow in een prachtige tuin, met allemaal bloemen en verschillende fruitsoorten die om ons huisje groeide en we hadden ook nog een buitendouche. Ook hadden we een huiskatje. Die lag elke avond lekker op onze veranda te slapen. Omdat het huisje bestaat uit riet was het niet moeilijk om in te breken. Dat gebeurde dus ook, maar schrik niet, het was het katje dat door een gat in het dak onze bungalow in kwam. We hoorden al wel wat gerommel en gedoe en toen zag Mike ineens, op de vroege ochtend, een kat uit het plafond springen, haha, dat was best grappig.

Mike had het super goede idee om wat bier, wijn en water mee te nemen naar het resort. Het klinkt misschien een beetje gierig, maar de prijzen voor drank zijn echt een stuk duurder op zo'n resort. Een wijntje kost al gauw 6 euro, terwijl een hele fles wijn op het vliegveld maar 8 euro kostte. We namen wat flesjes bier en twee flessen wijn mee en ook lekker wat chipjes voor op het strand. Deze hebben we stiekem opgedronken en opgegeten op het strand met een fantastische zonsondergang, om vervolgens weer wakker te worden in 'paradise'! Wakker worden hier voelt echt als een droom..

Het geluk kan hier echt niet op, we lopen de hele dag in zwemkleding, chillen op het strand, drinken biertjes onder de douche, kijken 's avonds naar de prachtige sterrenhemel, drinken nog een cocktail en vallen dan als een roos is slaap om dan de volgende ochtend weer te ontbijten bij het zwembad. Tja, hier kan ik best aan wennen hoor ;)

De onderwaterwereld is denk ik net zo mooi als de wereld boven water. De Great barrier reef was indrukwekkend, maar hier zien we weer heel veel andere soorten visjes. Ik ging even snorkelen, ik zag de meeste prachtige vissen, ik zag zelfs een lilakleurige inktvis. Het was een prachtig beestje.. en toen ik om mij heen keek zag ik er zeker nog wel drie. Het leek alsof ze door het water zweefde en zich lang maakte als ze naar beneden gingen en als ze omhoog gingen zag je allemaal tentakels, dat was erg grappig, nog nooit gezien. Ook heb ik, werkelijk waar, een vierkante vis gezien. Dat was zo ontzettend raar! Ik wist niet eens dat die bestonden, haha! Vet grappig. Omdat ik zo lang aan het snorkelen was had ik uiteraard mijn billen verbrand, maar ach, dat hoort er een beetje bij ;)

Het is hier zo zo zooo ontzettend mooi en zo ontspannen dat we echt niet naar huis willen. Normaal gesproken heb ik na een lange reis wel zin om naar huis te gaan. Dat vind ik altijd wel een prettig gevoel. Het voelt dan alsof je alles hebt gezien en gedaan en je klaar bent om thuis na te genieten. Nu is het anders. We willen echt niet naar huis, we zouden er gerust nog twee maanden aan vast kunnen plakken. Natuurlijk mis ik mijn familie, vrienden en katjes, maar op een of andere manier heb ik nog geen behoefte om terug te keren naar Nederland. Het werk, het huishouden, de dagelijkse beslommeringen.. nee, daar heb ik echt geen zin in. Misschien komt het ook wel omdat we met elkaar zijn en omdat het zo ontzettend fijn is samen.

Ons laatste dag was nog super relaxed, maar dan is het toch tijd om dit prachtig eiland te verlaten. Het zit er nog niet helemaal op, de terugreis bestaat nog uit een bezoekje aan Hongkong en vanuit daar vliegen we terug naar Amsterdam.

Hierna nog één blog en dan zit het er weer op.

Hopelijk op een goede reis terug.

Vinaka Vaka Levu Fiji!

  • 30 Januari 2017 - 09:55

    Bob, Irene En Melle :

    Als we al niet jaloers waren, dan zijn we dat nu wel!
    WoW!

    Xxx

  • 30 Januari 2017 - 11:46

    Anita En Anja:

    Hoi, nou hoeveel mensen kunnen vertellen dat ze in het paradijs geweest zijn?
    Misschien alleen Adam en Eva, maar dat is heeeeel lang geleden.
    We geloven het direct dat julie geen zin hebben om terug te keren naar werk, huishoudelijke beslommeringen, drukte en miezerige regen.
    Maar ja, ik ken wel een paar mensen die het fijn vinden om jullie weer te zien hoor.
    En als het daar zoooooo mooi is, kun je altijd een keer teruggaan.
    Een goede reis naar Amsterdam enne.... mochten jullie daar toch blijven op Fiji, dan nog een heel mooi leven gewenst.

  • 30 Januari 2017 - 14:37

    Alinda:

    ohhhhh echt wauw! ik wil ook daar heen!

  • 30 Januari 2017 - 19:18

    Ilse:

    Wat een mooie foto's! Jullie tijd op Fiji klinkt heerlijk. Gelukkig gooide het weer geen roet in het eten :D Tongariro crossing gemist, dan maar heen en weer lopen van het strand naar het zwembad en weer terug :P Ik wens jullie alvast een goede reis terug!!

  • 30 Januari 2017 - 19:59

    Elly En Steven :

    Hoi Danielle en Mike, wat Onbeschrijfelijk mooi daar!! kan mij voorstellen dat jullie daar niet weg willen, maar ja aan alles komt een einde en helaas ook voor jullie maar wel met een grote rugzak vol prachtige herinneringen die jullie nooit meer afgenomen kan worden!
    Wij wensen jullie een hele goede en veilige terugreis!
    Dikke XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 14303

Voorgaande reizen:

20 Februari 2020 - 21 Maart 2020

Singapore & de Filipijnen

15 Maart 2019 - 15 April 2019

Colombia en de Galapagos eilanden

29 Oktober 2018 - 05 December 2018

Patagonië (Argentinië&Chili) en Florida

16 April 2018 - 23 April 2018

Ijsland 2018

05 Oktober 2017 - 01 November 2017

Zuid- Afrika en de Seychellen

21 Maart 2016 - 05 April 2016

Maleisië

06 December 2016 - 01 Februari 2016

Hongkong, Australië, Nieuw-Zeeland en Fiji!

20 April 2015 - 12 Mei 2015

Thailand 2015

13 Mei 2012 - 05 Juni 2012

Indonesië 2012

Landen bezocht: