Beachlife! - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Danielle - WaarBenJij.nu Beachlife! - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Danielle - WaarBenJij.nu

Beachlife!

Blijf op de hoogte en volg Danielle

04 April 2016 | Maleisië, Kuala Besut

Beachlife

Na een paar dagen op het strand te hebben gelegen waren we wel in voor een snorkeltripje. We gingen naar drie punten, coral garden, sharkpoint en turtlepoint.. Het koraal vind ik hier nog best goed, in Thailand was dat allemaal al stuk gemaakt door de toeristen, maar hier was het nog mooi, zoals het hoort te zijn. Ik had er al wel mensen over horen praten, dat ze een haai hadden gezien, maar ik dacht zelf, hoe groot is die kans nou?

Ons tweede stop was dan ook sharkpoint en ik verwachte er niet zoveel van. Tot dat ik wat afdwaalde tussen de rotsen en rustig in het water aan het dobberen was.. Daar! Recht voor me neus, een haai! Wat vet! Nog nooit gezien. Het was heus geen grote hoor, misschien een meter lang? Maar je zag wel duidelijk dat het een haai was. Super vet! Dit was die 8 euro zeker waard ;)

Omdat we een lekker plekje hadden en het wel prima vonden, besloten we om nog een paar nachtjes te blijven op Kecil, al was dat nog een lastige opgave! Alles was al volgeboekt, waarschijnlijk omdat het hier weekend of vakantie ofzo iets was, want we kregen overal te horen: "no sorry, fully booked." Uiteindelijk toch nog wat kunnen vinden, hoger op de berg, met uitzicht op zee, dan wel zonder airco maar met de wind van de zee was het op zich prima. Voor maar 7,50€ pp pn. Geen geld toch! Haha.

De laatste dag op het strand lagen we lekker op hetzelfde stekkie, wat we inmiddels onze huiskamer hadden genoemd, toen ik ineens naast mij, in gebrekkig Engels hoorde: " where you from miss ?" Ik keek op en zag dat er een Maleisische man naast me was komen zitten.. Eigenlijk had ik er niet zoveel zin in, ze zijn ontzettend lief hoor, maar na een aantal selfies met wat Maleisische tieners in het water, 20 keer dezelfde vragen en opdringerige Facebook aanvragen was ik er een beetje klaar mee.
Maar goed, onaardig doen tegen iemand die geïnteresseerd is kan ik ook niet.. Dus ik antwoordde : I'm from the Netherlands, from Amsterdam! And you?" Wat resulteerde in nog meer vragen, over
van alles en nog wat. Hij vroeg: "Do you have husband?" Uhmm no boyfriend. And you..? "I'm single.." AH! Daar had Ik al helemaal geen zin in. Een wanhopige Maleis aan mijn bedje.. Het gesprek ging verder en ik legde uit dat je in Nederland niet altijd hoeft te trouwen, dat dat gewoon anders gaat dan hier. Ik weet niet of ie het begreep, maar op een gegeven moet vroeg hij mij: " do you want to come to longbeach tonight, with me?" Uhmmmmm nee haha. Ik antwoorde: " no thank you!" Waarop hij zei: " but you can have a boyfriend in Amsterdam and have a boyfriend in Malaysia, if you want" . Ik fronste mijn wenkbrauwen en duwde mijn hoedje ophoog, schoot ik de lach en zei: " nooo thats not how love works!" Fijne vent! Ik had er geen trek meer in, stond op en liep naar de zee. " I go for a swimm, have a nice holiday! Byeeee! "

S'avonds nog wel even naar longbeach geweest, gewoon met Linds, maar naar één biertje hadden we het wel gezien!haha! Op naar Kuala lumpur voor de laatste dagjes! :)

• 04 April 2016 - 11:46

Mike:

Hahah ik zei toch dat je versiert zou worden door de mannen op het strand ;) ik snap die jongen wel. Ik zou ook verliefd worden x

• 04 April 2016 - 17:06

Anita:

Wahahaha, ja dat kon je verwachten hoor als je er zo knap en zon gebruind uitziet.
    O ja en die haai super vet??! Niet gevaarlijk dus.
    Weer een mooi verslag. Thankxxxxx.
    Anita en Anja.