Beachlife! - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Danielle - WaarBenJij.nu Beachlife! - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Danielle - WaarBenJij.nu

Beachlife!

Blijf op de hoogte en volg Danielle

04 April 2016 | Maleisië, Kuala Besut

Beachlife

Na een paar dagen op het strand te hebben gelegen waren we wel in voor een snorkeltripje. We gingen naar drie punten, coral garden, sharkpoint en turtlepoint.. Het koraal vind ik hier nog best goed, in Thailand was dat allemaal al stuk gemaakt door de toeristen, maar hier was het nog mooi, zoals het hoort te zijn. Ik had er al wel mensen over horen praten, dat ze een haai hadden gezien, maar ik dacht zelf, hoe groot is die kans nou?

Ons tweede stop was dan ook sharkpoint en ik verwachte er niet zoveel van. Tot dat ik wat afdwaalde tussen de rotsen en rustig in het water aan het dobberen was.. Daar! Recht voor me neus, een haai! Wat vet! Nog nooit gezien. Het was heus geen grote hoor, misschien een meter lang? Maar je zag wel duidelijk dat het een haai was. Super vet! Dit was die 8 euro zeker waard ;)

Omdat we een lekker plekje hadden en het wel prima vonden, besloten we om nog een paar nachtjes te blijven op Kecil, al was dat nog een lastige opgave! Alles was al volgeboekt, waarschijnlijk omdat het hier weekend of vakantie ofzo iets was, want we kregen overal te horen: "no sorry, fully booked." Uiteindelijk toch nog wat kunnen vinden, hoger op de berg, met uitzicht op zee, dan wel zonder airco maar met de wind van de zee was het op zich prima. Voor maar 7,50€ pp pn. Geen geld toch! Haha.

De laatste dag op het strand lagen we lekker op hetzelfde stekkie, wat we inmiddels onze huiskamer hadden genoemd, toen ik ineens naast mij, in gebrekkig Engels hoorde: " where you from miss ?" Ik keek op en zag dat er een Maleisische man naast me was komen zitten.. Eigenlijk had ik er niet zoveel zin in, ze zijn ontzettend lief hoor, maar na een aantal selfies met wat Maleisische tieners in het water, 20 keer dezelfde vragen en opdringerige Facebook aanvragen was ik er een beetje klaar mee.
Maar goed, onaardig doen tegen iemand die geïnteresseerd is kan ik ook niet.. Dus ik antwoordde : I'm from the Netherlands, from Amsterdam! And you?" Wat resulteerde in nog meer vragen, over
van alles en nog wat. Hij vroeg: "Do you have husband?" Uhmm no boyfriend. And you..? "I'm single.." AH! Daar had Ik al helemaal geen zin in. Een wanhopige Maleis aan mijn bedje.. Het gesprek ging verder en ik legde uit dat je in Nederland niet altijd hoeft te trouwen, dat dat gewoon anders gaat dan hier. Ik weet niet of ie het begreep, maar op een gegeven moet vroeg hij mij: " do you want to come to longbeach tonight, with me?" Uhmmmmm nee haha. Ik antwoorde: " no thank you!" Waarop hij zei: " but you can have a boyfriend in Amsterdam and have a boyfriend in Malaysia, if you want" . Ik fronste mijn wenkbrauwen en duwde mijn hoedje ophoog, schoot ik de lach en zei: " nooo thats not how love works!" Fijne vent! Ik had er geen trek meer in, stond op en liep naar de zee. " I go for a swimm, have a nice holiday! Byeeee! "

S'avonds nog wel even naar longbeach geweest, gewoon met Linds, maar naar één biertje hadden we het wel gezien!haha! Op naar Kuala lumpur voor de laatste dagjes! :)

  • 04 April 2016 - 11:46

    Mike:

    Hahah ik zei toch dat je versiert zou worden door de mannen op het strand ;) ik snap die jongen wel. Ik zou ook verliefd worden x

  • 04 April 2016 - 17:06

    Anita:

    Wahahaha, ja dat kon je verwachten hoor als je er zo knap en zon gebruind uitziet.
    O ja en die haai super vet??! Niet gevaarlijk dus.
    Weer een mooi verslag. Thankxxxxx.
    Anita en Anja.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Besut

Maleisië

West-Maleisië met Lindsey

Recente Reisverslagen:

06 April 2016

Laatste dag!

04 April 2016

Beachlife!

31 Maart 2016

Perhentian islands

29 Maart 2016

Tea time!

27 Maart 2016

Jungle
Danielle

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 14326

Voorgaande reizen:

20 Februari 2020 - 21 Maart 2020

Singapore & de Filipijnen

15 Maart 2019 - 15 April 2019

Colombia en de Galapagos eilanden

29 Oktober 2018 - 05 December 2018

Patagonië (Argentinië&Chili) en Florida

16 April 2018 - 23 April 2018

Ijsland 2018

05 Oktober 2017 - 01 November 2017

Zuid- Afrika en de Seychellen

21 Maart 2016 - 05 April 2016

Maleisië

06 December 2016 - 01 Februari 2016

Hongkong, Australië, Nieuw-Zeeland en Fiji!

20 April 2015 - 12 Mei 2015

Thailand 2015

13 Mei 2012 - 05 Juni 2012

Indonesië 2012

Landen bezocht: