Swaziland - Reisverslag uit Mahlanya, Swaziland van Danielle - WaarBenJij.nu Swaziland - Reisverslag uit Mahlanya, Swaziland van Danielle - WaarBenJij.nu

Swaziland

Blijf op de hoogte en volg Danielle

25 Oktober 2017 | Swaziland, Mahlanya

Swaziland

Toch leuk om te zeggen dat je in Swaziland bent geweest, het klinkt gewoon zo lekker Afrikaans. Het idee dat ik van Swaziland had klopt wel een beetje, al had ik de wegen slechter verwacht en de omgeving droger. Swaziland is behoorlijk groen, vooral in het mooie vredige park waar wij verblijven. Het Mlilwane park. Al was het vroeger misschien wat minder vredig, er staat namelijk een executierots in het park
waar ze vroeger criminelen afduwden als straf voor wat ze hadden gedaan. Uiteraard is dat nu niet meer het geval. Nu kun je er een prachtige zonsopgang bekijken. Dan moet je wel vroeg op, maar hé dan heb je ook wat ;)

Omdat het park waar we zitten geen gevaarlijke dieren hebben, willen we toch nog een ander park bezoeken. We besluiten om naar het Hlane Royal National park te gaan. Het is ongeveer 2 uurtjes rijden en tijdens die rit zien we veel van het land zelf. Het is echt leuk om te zien dat veel vrouwen spullen op hun hoofd dragen. Sommige nemen nogal wat mee. De gekste dingen. Ik zag een vrouw met drie bezems op der hoofd lopen en gewoon een zak vol met eten is totaal niet gek. Dat is hier gewoon normaal, maar ik vond het te gênant om er een foto van te maken. Dat is toch wel een beetje het beeld dat je hebt van Afrika. Ook waren er weinig blanken te bekennen. Ook logisch natuurlijk, maar in Zuid-Afrika is het gewoon gemixt. Hier kom je soms uren geen blanke tegen. Ook niet in de grote steden.

Verder is Swaziland heel relaxed. Alles gaat een stuk langzamer. Iets waar wij niet aan gewend zijn. Maar het is oke, this is Africa! Ze spreken hier sommige woorden uit door een klik er tussen te doen door met je tong tegen je gehemelte te klikken. Vonden wij ook wel geinig. Al lukt onszelf maar nauwelijks.

We eten s'avonds en s' ochtends bij het hostel. Er wordt gekookt op een kampvuur, daar wordt een rek over heen geplaatst en daar word je maaltje op bereid. De ijzeren pannen staan in het zand en dan is het gewoon eten wat de pot schaft. Zoals vele weten, is eten wat de pot schaft niet zo mijn ding, Haha. Maar hier om een broodje knakworst vragen is geen optie, dus daar ga je.. uiteindelijk is het allemaal best smakelijk en moet je jezelf gewoon niet altijd afvragen wat je precies eet. Is het beste voor iedereen denk ik ;)

We sluiten Swaziland af met een traditionele dans op het park. Uiteindelijk dansen we met onze blanke dansmoves nog wat mee. Al gaat dat regelmatig uit de maat, het geeft niet, als het maar gezellig is!

De volgende dag rijden we weer naar Zuid-Afrika. De douane stelt trouwens echt niets voor hier, het is gewoon formaliteit die je moet doen. Toch ook weer fijn om om weer in Zuid-Afrika te zijn.

Ngiyabonga Swaziland !

• 25 Oktober 2017 - 18:05

Anita:

Dank weer voor het boeiende en gezellige reisverslag. Geweldig om zo te kunnen reizen❣️
    Nog heel veel plezier samen. Liefs Anita

• 25 Oktober 2017 - 19:54

Paps En Mams Uit Lelystad:

zooo vakantie gangers daar ben ik weer,
    wat 'n mooi verhaal weer en ja daan nu moet je toch
    eten wat je voorgeschoteld krijgt, maar thuis kan je weer volop
    aan de knakworsten en opgebakken aardappels hoor haha.
    Prachtige foto's en weer een ervaring rijker.
    Op naar de Seychellen en heerlijk uitrusten van de mooie trip.
    nou lieverds nog heel veel plezier en we gaan weer van jullie horen.
    veel liefs van pap en mam.

• 26 Oktober 2017 - 13:50

Celeste: