The great barrier reef, Daintree rainforest and ca - Reisverslag uit Cairns, Australië van Danielle - WaarBenJij.nu The great barrier reef, Daintree rainforest and ca - Reisverslag uit Cairns, Australië van Danielle - WaarBenJij.nu

The great barrier reef, Daintree rainforest and ca

Blijf op de hoogte en volg Danielle

16 December 2016 | Australië, Cairns

Allereerst, bedankt voor jullie leuke en lieve reacties :) altijd goed om te lezen.

Inmiddels zijn wij in Australië aangekomen.
De vlucht van Hongkong naar Cairns verliep niet geheel soepel. Ik had per ongeluk een foutje gemaakt met het paspoortnummer van Mike, dus we hadden problemen met het visum dat we hadden aangevraagd. Gelukkig ging de luchtvaartmaatschappij het voor ons regelen en na een paar stressvolle minuten konden we opgelucht ademhalen. Het was gelukt! We mogen Australië in! We vlogen 's nachts, dus de bedoeling was om toch een beetje te slapen, aanngezien we al een behoorlijke jetlag hadden van Hongkong. Maar het vliegtuig zat vol met baby's en kleine kinderen. Niet erg als ze lief zijn of slapen of overdag als je met ze kan spelen, maar als je midden in de nacht heeeeel graag wilt slapen en naast je, in je oor, ligt een baby te huilen, dan gaat dat toch niet zo gemakkelijk.. of liever gezegd, helemaal niet.

We kwamen dus behoorlijk brak aan op Cairns Airport, maar hoe kapot we ook waren, hier is het toch wel echt heel mooi en ontspannen. Overal palmbomen, prachtig gekleurde vogeltjes, vrolijke mensen en subtropisch weer! Heel fijn!

Na een klein beetje te hebben bijgeslapen, hadden we 's avonds afgesproken met een collega van ons! Toevallig was hij, samen met zijn vriendin, ook in Cairns op dat moment! Super grappig!

Het eerste tripje dat gepland stond was snorkelen op de Great barrier reef! De Great barrier reef is het grootste koraalrif op de wereld! 2600 km lang over een gebied van ongeveer 334.000 vierkante kilometer en zelfs te zien vanaf de maan! Hoe geweldig is dat! We gaan misschien nog wel een keertje, want het was werkelijk waar fantastisch! Het lijkt net alsof je in een aquarium zwemt! Duizenden soorten vissen, koraal en prachtige schelpen, zo groot als je eigen lichaam! Sommige vissen leken licht te geven, ze waren paars, blauw, geel, roze of oranje en andere hadden stippen of strepen. Er waren ook vissen die echt alles hadden, alle kleuren door elkaar, stipjes, streepjes, gekke vormen, tandjes, haha, alsof ze naar je lachen, echt geweldig! Er zijn ook bepaalde vissen die alleen maar in een paar kunnen leven, sommige hebben een bff (best friend forever) en sommige zijn echt een setje samen. Als een van de twee dood gaat dan zal de andere ook heel snel volgen omdat deze uit angst niet zal overleven. Mooi, maar toch ook zielig. Dat is voor het snorkelen natuurlijk erg leuk, want zie je de een, dan is die andere niet ver van hem vandaan :) Ook hebben we nog een schildpad en een pijlstaartrog gespot! De foto's en filmpjes lijken in de verste verte niet op wat wij hebben gezien! Dit is iets wat je zelf moet ervaren! Dat maakt deze ervaring wel echt uniek!

Ondanks dat de onderwaterwereld prachtig was, kon Mike er niet helemaal van genieten.. hij was namelijk heel erg zeeziek :( hij heeft wel drie keer overgegeven en zag echt groen van de misselijkheid! Echt sneu. Gelukkig waren de meiden aan boord heel zorgzaam en lief! De bemanning van de boot bestond trouwens alleen maar uit vrouwen, echt zo stoer!

De volgende dag hadden we een roadtrip gepland naar het regenwoud, Daintree rainforest en Cape Tribulation. In ons gehuurde autootje reden we langs een prachtige kustweg. Je reed praktisch naast de zee, echt heel bijzonder. De hele dag hebben we ons zelf kunnen vermaken met wandelingetjes door de jungle en mooie ongerepte strandjes waar je niemand tegen kwam. Tijdens de roadtrip kwamen we nog een Cassowarie tegen, een soort struisvogel die alleen in dit gebied voorkomt :) en we hebben een kleine slang gezien. Achteraf schijnt dat die kleintje slangetjes net zo gevaarlijk kunnen zijn als de grote slangen. Krokodillen hebben we niet gezien, daar schijnt het nu het seizoen niet voor te zijn, helaas.

We maakten een overnachting op een soort camping. Toen we in gingen checken bij ons jungleverblijf moesten we al ons eten in een afgesloten hok leggen, anders zouden de dieren je tent in komen. We kwamen er achter dat Mike al sinds Sinterklaas een chocoladeletter met zich mee draagt, haha. Waarom? Geen idee! Maar hij wil hem niet weggooien, dus zal ie hem ooit wel eens op gaan eten? Ik ben benieuwd... Keep you posted ;) haha!

We sliepen in een tent. Erg spannend, zo midden in de jungle! Ik vind dat dus echt geweldig he! Lekker back to basic, heerlijk! Mike houdt er wat minder van, al die beestjes, dat vind ie maar niks. Overal liepen grote padden, spinnen, krekels en nog veel meer dieren waarvan wij niet eens weten dat ze bestaan.

De nacht was echt heel tof! Het begon nog even flink hard te regenen! Zo hard, dat we dachten dat onze tent het ging begeven. Ook hoorden we vaak geritsel aan onze tent en aan het geluid te horen wist je dat het iets groots moest zijn. Spannnnnnend! En dan 's ochtends werd je wakker door een orkest van de natuur, de ene vogel klonk nog mooier dan de andere! Echt een geweldige ervaring!

We reizen met de bus verder naar de volgende bestemming! De Greyhound bus is een soort hop on, hop off bus. Aangezien ze de airco erg hoog zetten in de bus, wordt het best fris! Ik had mij goed voorbereid, ik had een lange broek mee.
Dus ik ging deze even omwisselen in het kleine toiletje achterin de bus. Je moet je voorstellen, de bus gaat behoorlijk heen en weer en de ruimte is zo klein, dat het echt een hele opgave is om je broek aan en uit te trekken. En ja, precies op het moment dat ik mijn broek uit had en tegen de deur leunde om die andere broek aan te trekken schoot het deurtje open en vloog ik met mijn blote billen door de bus! Oeps! Schatterlachend trok ik snel het deurtje dicht, in de hoop dat niemand het had gezien. Toen ik mijn broek aan had, deed ik een beetje beschamend het deurtje open en zag ik dat ze gelukkig allemaal muziek aan het luisteren waren, dus mij waarschijnlijk niet eens hadden gehoord of gezien. Maar het was wel weer een hilarisch momentje, dat ik jullie niet wilde laten ontgaan. Hahaha!

Nou, Bye Guys! See ya later! X

• 16 December 2016 - 19:00

Irene,Bob En Melle :

Wat een mooie ervaringen! Dat blijft een leven lang bij je
    En wat fijn om te horen dat Mike zo blij met zn chocoladeletters is hihi

Kusjes van ons

• 16 December 2016 - 20:13

Elly:

Wauwww!! wat een schitterende foto's zeg, echt zo gaaf, prachtig om te vergroten en als schilderij aan de muur te hangen later. En we genieten weer van je mooie reisverslag, natuurlijk niet van jullie jetlag en ook erg als je zeeziek bent Mike, dan kun je nergens van genieten. En dan die broek wissel van je, zo hilarisch, hahahaha. Goeie reis verder!!
    Dikke XXXX
    Steven en Elly

• 16 December 2016 - 21:50

Alinda:

Wauw wat een bijzonderen ervaringen! En weer erg leuk geschreven, echt grappig! Haha!

• 17 December 2016 - 14:12

Anita En Anja:

Hoi beiden,
    Om te beginnen Danielle, je schrijft zo boeiend en grappig dat je echt moet overwegen om je reisverslagen uit te gaan geven. Daan, waar ben je? Mooie reistitel. Maak er een boek van of verkoop ze aan de marketingafdeling van een grote reisorganisatie.

• 18 December 2016 - 10:22

Anita:

Hoi, ik had een grotere reactie geschreven dan je hier kunt zien.
    Hoop dat jullie die wel hebben gelezen, want ik kan de tekst niet meer reproduceren.
    Liefs

• 21 December 2016 - 18:27

Jordy:

Haha, wat een verhaal,
    Jullie maken met wel jaloers hoor!!
    En Mike stel je niet aan voor die beestjes!!!