Surfen in Agnes water en Fraser island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Danielle - WaarBenJij.nu Surfen in Agnes water en Fraser island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Danielle - WaarBenJij.nu

Surfen in Agnes water en Fraser island

Blijf op de hoogte en volg Danielle

02 Januari 2017 | Australië, Brisbane

Inmiddels loop ik een klein beetje achter met mijn blogs.. want het is alweer 2017! Wij wensen jullie allemaal een gelukkig nieuwjaar! Heel veel gezondheid, geluk en liefde in 2017! Hieronder nog mijn blog van Agnes water, Fraser Island en Brisbane :)

Na de Whitsundays zijn wij verder gereisd naar een plaatsje waar je super goed kan surfen. Eigenlijk wilde we naar Town of 1770, dat schijnt nog beter te zijn en daar kan je mooie wandelingen maken of naar het herdenkingsmonument van Kapitein Cook. Alleen wij hadden geen zin meer. Reizen is best vermoeiend. Je leeft uit je backpack, die je overal mee naar toe sleept, je moet veel dingen uitzoeken, veel wachten in de hitte, slapen in de bus of op een bank, als je nog niet kan inchecken. Het is niet erg en we hebben niets te klagen, maar ja, soms heb je dan even geen zin meer om nog is te reizen. Dus we besloten om lekker te blijven waar we zaten. Het hostel was echt super! Dus we hebben heerlijk geschilled.

De eerste dag zijn we naar een opvangcentrum voor kleine baby kangoeroes geweest. Veel kangoeroes worden aangereden en vaak zit er nog een kleintje in de buidel die het wel heeft overleefd. Deze worden gered en opgevangen in de kangoeroe sanctuary. Als ze groot zijn worden ze weer de natuur in gelaten en kunnen ze gaan en staan waar ze willen. Alleen blijven ze terug komen, wat logisch is, dit is hun thuis geweest en hier krijgen ze te eten. Dat betekent dat het een soort heuvel is waar de kangoeroes lekker rond hupsen. Wij hebben de kangoeroes eten gegeven en ook mochten we even kijken bij de kleintjes, Joey's worden ze genoemd. Ze hebben buidels nagemaakt met soort slaapzakken en daar hangen die kleintjes in, echter super schattig.

De tweede dag besloten we om surflessen te nemen. Australië is natuurlijk het land van de kangoeroes en de koala's, maar zeker ook van het surfen. Dus dat deden we dan ook! Het was echt super gaaf! Ik had het al eens gedaan, iets van vijf jaar geleden, maar Mike nog nooit! Hij deed het echt goed. We stonden een aantal keer tot aan het strand en dat geeft toch best een adrenaline kick! En hup, dan wil je gewoon nog een keer gaan! Het is best pittig, want je moet veel peddelen met je surfplank in die hoge golven, maar als je eenmaal gaat geeft dat wel echt een super tof gevoel! Aangezien we zo'n vier uurtjes in de zee waren geweest, hadden we onze gezichten nogal verbrand, haha, maar ach dat hoort er ook bij!

Na deze toffe ervaringen gingen we weer verder! Op naar Fraser island!
Fraser island is het grootste zandeiland van de wereld. Alles bestaat uit zand, ook als je denkt, hé een rots, dan is het toch een soort zand. Je kon zelf een 4weeldrive huren, maar dat was nogal prijzig. Dus wij besloten om met een georganiseerde 4weeldrive bus te gaan. We deden een dagjetripje, wat prima te doen was. We hebben de hoogtepunten gezien en het was best gaaf! Op het eiland is een meer, Lake Mckenzie. Het zand is daar zo wit als sneeuw en het water kleurt twee prachtige blauwe kleuren, donkerblauw en helder lichtblauw. Dit geeft een zeer bijzonder effect! Echt prachtig! Op het eiland lopen ook Dingo's! En wij hadden geluk dat we er eentje hadden gezien.

Op de terugreis dommelde we een beetje in slaap, want de chauffeur had een nogal Bob Ross-achtige stem. Heerlijk om mee in slaap te vallen, alleen niet handig als je veel geld betaald om het eiland te zien en dan half ligt te slapen. Maar goed, het was wel weer grappig!

We sliepen weer in een nieuw leuk hostel, een soort kamp. 'S avonds hebben we lekker gebbqd en de volgende dag begon de reis naar Brisbane alweer! Hier hebben we kerst gevierd. Brisbane is een super leuke en mooie stad, we zaten in een heerlijk luxe hotel met eindelijk weer is een eigen badkamer :) De eerste dag hebben we vooral lekker uitgeslapen en uiteraard weer gebbqd en de tweede dag zijn we naar een soort lagoon gegaan en hebben we 's avonds met collega's/vrienden gegeten! Dat was echt onwijs leuk en gezellig! Op de terugweg hebben we heerlijk gewandeld door de stad. Alles was verlicht en het zag er allemaal zo prachtig uit! Prachtige bloementogen, versierde kerstbomen, overal lichtjes en dan die toffe skyline! Een foto kan niet omschrijven hoe mooi dat er uit zag. De sfeer kan je toch niet ervaren op een foto, hoewel ik het nog steeds stug probeer om bij elk moois dat ik zie een foto te maken. Dat is nou juist het toffe aan reizen, de ervaring! Heerlijk!

Overigens zou ik nog even laten weten hoe het is afgelopen met Mike zijn chocoladeletter. Tja, die is toch gesneuveld. Na een aantal warme busreizen, waarbij het chocola werd opgewarmd en vervolgens in de airco weer werd gekoeld, maakte toch, dat hij het niet meer aandurfde om hem op te eten, goddank! Haha! :)

Tot snel lieve mensen! Nogmaals bedankt voor jullie leuke en lieve reacties!

Knuffel van ons!

• 02 Januari 2017 - 10:06

Jordy En Farah:

Supervet weer!!! Om weer jaloers van te worden!!

Geniet er nog maar lekker van!!
    In Nederland is ondertussen de eerste sneeuw van het jaar gevallen.

• 03 Januari 2017 - 13:54

Anita En Anja:

Het was wederom een heel leuk verhaal om te lezen. Jullie reis is zeer afwisseld, maar dat was natuurlijk ook de bedoeling. En ja soms zullen jullie ook erg moe zijn, niet alleen van de verplaatsingen, maar ook van alles wat je meemaakt. Niks voor ons zo'n reis, veel te vermoeiend, dat moet je doen voor je veertigste.

• 03 Januari 2017 - 13:56

Erg frustie, als mijn reactie maar voor een derde wordt geplaatst.
    Jammer, maar helaas. Wederom ga ik het niet opnieuw schrijven.
    Een hele fijne vakantie nog en de beste wensen voor 2017.

• 04 Januari 2017 - 07:41

Djamila:

Wat een avonturen:) leuk om te lezen en mee te genieten met wat jullie allemaal ervaren en beleven:) kusjes en knuffels