Gansbaai- Swellendam - Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Danielle - WaarBenJij.nu Gansbaai- Swellendam - Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Danielle - WaarBenJij.nu

Gansbaai- Swellendam - Oudtshoorn

Blijf op de hoogte en volg Danielle

12 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Gansbaai- Swellendam - Oudtshoorn

Bedankt voor jullie reacties! Leuk om te lezen :)

Het is super grappig dat wij de Zuid-Afrikaanse taal zo'n beetje kunnen verstaan en lezen. Niet onlogisch, aangezien de V.OC. hier een kolonie heeft gesticht bij Kaap de goede hoop in 1652. Sinds die tijd spreken ze hier Nederlands met een Afrikaans dialect. Inmiddels helemaal verbasterd en nu gewoon Zuid-Afrikaans genoemd. Ongeveer 95% van de woorden zijn Nederlands. Al spreken ze het toch wat anders uit, waardoor je er vrij weinig van verstaat. Maar ze kunnen hier bijvoorbeeld ook gewoon het liedje "ik heb een potje met vet" haha, dat is toch grappig! Verder wordt hier in Zuid-Afrika super goed Engels gesproken. Net zo handig!

Vanaf het Kaapse schiereiland rijden we naar Hermanus, de walvissenstad van de wereld. Ietsje verder ligt Gansbaai, waar wij gereserveerd hadden voor het zwemmen met de grote witte haai (wel in een kooi hoor). Helaas hadden we geen geluk, al zouden veel mensen van geluk spreken als het zwemmen met grote witte haaien niet door zou gaan, wij vonden het super jammer. Er was namelijk een nieuw fenomeen ontstaan in Gansbaai. Orka's in het gebied alwaar de haaien zwemmen, de haaien waren al meerder dagen niet gezien. Orka's eten namelijk de grote witte haai. Jammer, maar niet getreurd, als alternatief gaan we op walvissentocht!
Tijdens deze tocht hebben we twee walvissen gezien, een gezellig, vredig duo, die samen door de oceaan reizen. Af en toe steken ze hun kop boven het water uit en een keer zagen we een prachtige staart de lucht in gaan. Wauw! Wat een ervaring! Al zien ze er niet echt mooi uit, zo'n groot beest is toch prachtig om te zien! Wat een toffe ervaring. Later op de tocht zien we nog zeehondjes, dolfijnen, pinguïns en ook en nog een haai! Een grijze, dat wel, maar wel vet om te zien. De big five van de zee hebben we gezien :) die is in the pocket!

Omdat je hier verder vrij weinig kan doen, besluiten we om na deze tocht door te reizen naar Swellendam. Een plaatsje in de groene bergen. Al zien we er op de weg er naar toe weinig van, het regent weer is en het is koud! Brrr...dit hadden we niet verwacht van Zuid-Afrika, wat een kou!
We besluiten om heerlijk uiteten te gaan. We eten een perfect stukje vlees, drinken een wijntje en slapen in ons prachtige huisje en als we s' morgens wakker worden is daar de zon! Die tekent een grote glimlach op ons gezicht! Mike trekt gelijk zijn korte broek en t-shirt aan. Yes ! Heerlijk! Tijd voor een roadtrip!

We rijden van Swellendam naar Oudsthoorn. We rijden route 62, een prachtige route door de bergen, met bij elke bocht weer een ander uitzicht! Wat een prachtige route. Hier worden ook veel autoreclames opgenomen. Wij begrijpen wel waarom. Wat een fantastische dag!

In Oudsthoorn lunchen we en zien we enorm veel struisvogels overal. Daarna rijden we door naar onze volgende bestemming!

Tot snel weer!

Liefs van ons

• 12 Oktober 2017 - 16:46

Irene:

Leuk dat je ook altijd een stukje geschiedenis schrijft!

Xxx

• 12 Oktober 2017 - 17:15

Celeste:

Wauw, fantastisch!!

• 12 Oktober 2017 - 22:59

Alinda:

dus jullie waren lekker "ik heb een potje met vet" aan het zingen?

• 15 Oktober 2017 - 20:21

Paps En Mams Uit Lelystad:

Ziet er allemaal weer heel mooi uit hoor
    Wat een unieke ervaringen weer
    En ook al lekker gevleesbraaid ?? met een potje met vet
    Liefs
    Paps en Mans uit Lelystad

• 16 Oktober 2017 - 21:43

Anita:

Wat een fantastische belevenissen en wat een mooi verhaal weer om te lezen.
    Handig ook dat jullie de taal kunnen verstaan en in het engels terecht kunnen.
    Ik vind het altijd gezellig om naar jullie foto's te kijken, zodat je direct een visuele indruk krijgt bij het verhaal.
    Liefs Anita.