Mijn laatste blog - Reisverslag uit Oud Zuid, Nederland van Danielle - WaarBenJij.nu Mijn laatste blog - Reisverslag uit Oud Zuid, Nederland van Danielle - WaarBenJij.nu

Mijn laatste blog

Blijf op de hoogte en volg Danielle

12 Mei 2015 | Nederland, Oud Zuid

Hellow! :)

De terugreis van de eilanden naar Bangkok was uhmm...verschrikkelijk!
Het leek net alsof we in een houten achtbaankarretje zaten zonder airco! De rit was werkelijk waar de ergste die ik ooit heb meegemaakt. Ik zal de verdere details besparen..
Maar de nachtbus arriveerde in Bangkok al om 4 uur s'nachts en ik mocht pas om 9 uur mijn hotelkamer in..ik heb 5 uur gewacht in de lobby van het hotel, toen ik eindelijk de sleutel kreeg ben ik gelijk gaan slapen! Dat deed me gelukkig goed:)

Omdat ik nog (steeds) niet over mijn budget was, ben ik nog even gaan shoppen in Bangkok! Heel goedkoop allemaal en ik had nog een beetje ruimte in mijn backpack, dus waarom niet?
Mijn laatste dag in Bangkok heb ik dus goed besteed! Beetje shoppen, relaxen bij het zwembad, eten, slapen.. Niet veel meer :)

In de avond heb ik afscheid genomen van Alee en Craig. Ik vind afscheid nemen altijd een beetje lastig, dus ik heb wel een traantje gelaten :( maar we hebben afgesproken dat ik ze ga opzoeken in Amerika! :) jeej!

Ondanks dat ik maar 3 weken in Thailand ben geweest, kan ik wel zeggen dat ik een indruk heb gekregen van het land. Het is een mooi land en het heeft heel veel te bieden. Je kunt onwijs veel ontdekken en beleven!

Daarnaast is het land veel meer ontwikkeld dan bijvoorbeeld Indonesië, maar daarentegen heeft het nog wel dezelfde manier van doen in bepaalde dingen, bijvoorbeeld afval verbranden, de hurk toiletten en het onhygiënische.. Uhm onhygiënische alles ! Haha! Ik vind het, eerlijk gezegd, een vies land. De mooiste stranden liggen vol vuilnis, ze geven niets om dieren, die lopen overal, zelfs op de keukentafel en de kipfilets en biefstukken liggen met vliegen en al op een marktkraampje op straat, zodat ze verkocht kunnen worden aan de toeristen. Geen wonder dat iedereen ziek wordt hier! Ik heb hier de gekste dingen gezien! Van ladyboys, bizar uitgaansleven, tot mushroomshakes, tot aan pingpong shows (voor niet weet wat dit is, dat leg ik thuis nog wel eens uit) en nog veel meer gekke dingen! Hier kan echt alles!

Maar als ik heel eerlijk ben zou ik niet meer zo snel terug gaan, ik vond het een waanzinnige reis en ik ben blij dat ik het gezien heb, maar ik hoef niet perse terug.

Het alleen reizen zou ik zo weer doen! Het was makkelijk, leuk en vooral een uitdaging om te doen. Ik heb vrienden gemaakt, genoten van de stranden, de steden en het Thaise leven! De gastvrijheid en gemoedelijkheid van Chiang mai en vooral de openheid van de reizigers!
Ik heb me (bijna) geen moment alleen gevoeld! Alle reizigers zijn in voor een praatje en ik kon hier totaal mijn spontaniteit kwijt! Dat ga ik misschien nog wel het meeste missen:)
Als ik in A'dam zomaar iemand aanspreek door te zeggen: " hoi hoe gaat het, leuk tentje hé!" Dan kijken ze me aan alsof ze een schaap zien praten en alsof ik gelijk iets van ze wil. Een keer maakte ik een praatje met een meisje in de kroeg, ze fluisterde later ik mijn oor: "Sorry, ik val niet op vrouwen" hahaha zo typisch Amsterdam. Ik zei hardop terug: " ik ook niet hoor, ik ben gewoon spontaan" :-P zo ben ik nou eenmaal. Maar hier, hier werd dat meer dan gewaardeerd..:) heel leuk vond ik dat!

Ik heb veel geleerd van de reis, het heeft me sterker gemaakt in alle opzichten! Hopelijk kan ik wat van de positieve gedachten vasthouden in mijn normale leven en kan ik het alleen zijn meer waarderen:)

Inmiddels heb ik een goede terugreis gehad en ben ik weer lekker thuis! En
nu is het dan ook tijd voor mijn vakantietraditie! Altijd na de vakantie neem ik een patatje mayo van de Albert cuijp markt :) Heerlijk! Want voor de mensen die mij goed kennen, weten dat het Thaise eten nog de grootste opgave was van de hele reis :-P haha!

Bedankt voor het lezen van mijn blogs! Ik vond het leuk om jullie reacties te lezen. Ik hou van schrijven, ik kan mij ei erin kwijt! Hopelijk vonden jullie het ook leuk om mij te volgen..

Korp kun khaaaa, swadee-khaaa!

Dikke kus :)

Liefs,
Daan






  • 12 Mei 2015 - 15:22

    Anita:

    Hoi, ja heerlijk hè zo'n patatje mayo.
    En ook lekker om weer thuis te zijn, maar dat is het mooie van vakantie.
    De waardering van dit kleine soms te koude landje waar iedereen vooroordelen heeft.
    Tja zo zie je maar, ff aardig zijn en gelijk in een hokje gestopt worden. Brrrr.
    Ik denk dat iedereen die je een warm hart toedraagt, blij is dat je weer gezond thuis bent.
    Enne Amerika lijkt me voor jou ook super hoor.
    Fijn dat je zulke contacten hebt kunnen ontmoeten.
    Heel veel dank voor je reisverslag maarruh wat heb je nou gekocht in Bangkok?
    Daar waren we natuurlijk erg nieuwsgierig naar.
    Doegg, xxxxx Anja en Anita.

  • 13 Mei 2015 - 00:08

    Ilse:

    Welkom thuis!!! X

  • 14 Mei 2015 - 09:57

    Martine:

    Welkom thuis mopje! Dank je wel voor je leuke verslagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oud Zuid

Danielle

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 14317

Voorgaande reizen:

20 Februari 2020 - 21 Maart 2020

Singapore & de Filipijnen

15 Maart 2019 - 15 April 2019

Colombia en de Galapagos eilanden

29 Oktober 2018 - 05 December 2018

Patagonië (Argentinië&Chili) en Florida

16 April 2018 - 23 April 2018

Ijsland 2018

05 Oktober 2017 - 01 November 2017

Zuid- Afrika en de Seychellen

21 Maart 2016 - 05 April 2016

Maleisië

06 December 2016 - 01 Februari 2016

Hongkong, Australië, Nieuw-Zeeland en Fiji!

20 April 2015 - 12 Mei 2015

Thailand 2015

13 Mei 2012 - 05 Juni 2012

Indonesië 2012

Landen bezocht: