Koh lanta en de eilandjes - Reisverslag uit Ban Hin Luk Dieo, Thailand van Danielle - WaarBenJij.nu Koh lanta en de eilandjes - Reisverslag uit Ban Hin Luk Dieo, Thailand van Danielle - WaarBenJij.nu

Koh lanta en de eilandjes

Blijf op de hoogte en volg Danielle

06 Mei 2015 | Thailand, Ban Hin Luk Dieo

Joehoeeee! Daar ben ik weer! Vandaag was mijn laatste dag op Koh Lanta, morgen vertrek ik namelijk naar Railay beach!
Maar eerst zal ik even vertellen hoe heerlijk het hier was ;))

Had ik trouwens al gezegd dat het hier ultra veilig was ?? Ik voel me hier namelijk veiliger dan in Nederland en vooral in A'dam.. Daar waar ik al twee keer ben aangerand op een klaarlichte dag, mijn fiets voor mijn deur wordt gestolen.. lampjes, dynamo's en zelfs mijn Albert Heijn zakje, om mijn zadel te beschermen tegen de regen, van mijn fiets worden gestolen..
Ik heb al meerdere straatroven, winkeldiefstallen en mishandelingen voor mijn neus zien gebeuren, maar hier? Niets! Je kan je fiets of scooter gerust laten staan, niemand zal het pakken, als ik naar het water loop hoef ik niet uit te kijken dat iemand het maar in zijn hoofd haalt om mijn tasje te stelen.. Dat gebeurt gewoon niet. Uiteraard zal het hier ook wel gebeuren.. Maar tot nu toe voel ik me hier veel veiliger dan in A'dam:) en heb ik nog niets gehoord over diefstallen of wat dan ook.
Hopelijk doet dat iets voor de gemoedsrust thuis :-P maar misschien had ik dat stukje van A'dam dan weer niet moeten vertellen hé;) haha.

Doordat het laagseizoen is is het allemaal veel rustiger, restaurantjes sluiten eerder, sommige winkels zijn dicht en als je vervoer wilt ergens heen dan is het moeilijker om te regelen.
Tijdens de scootertrip over het eiland hebben we prachtige verlaten stranden gezien en heerlijk gezwommen en ontspannen.

Op de terugreis zagen we een winkeltje met allemaal tasjes, hoedjes en kleding. Wendy wilde een hoedje kopen en ik een tas, maar de winkel was leeg. Niemand te vinden ook. We hebben gezocht en geroepen, we hebben de buren gevraagd, maar niks! Dat vond ik zo raar, ik had in principe de hele winkel leeg kunnen roven.. Maar zo gaat dat hier dus gewoon niet. Kennelijk lag de eigenaar gewoon te slapen:) zoooo raar! Dat zou je eens in de Kalverstraat moeten proberen, dan is de hele winkel binnen 5 minuten leeg!
Maar goed we hebben de spulletjes maar weer netjes teruggelegd en zijn weer verder gegaan, dan maar shoppen in Bangkok ;)

Vannacht was een beetje een rare nacht, het was ontzettend aan het onweren, met bliksem en al en daarnaast regende het kei en kei hard, zelfs de elektriciteit viel hier even uit! Ik werd daar uiteraard wakker van en dacht ah, dan ga ik gelijk maar even naar de wc. Half strompelt liep ik de 'badkamer' in, waar ik op de wc ging zitten om mijn blaas te legen.. Toen ik ging zitten was de hele bril nat! Ik merkte ineens op dat mij rug ook nat werd! Toen ik op keek zag ik namelijk dat de regen door het badkamerraampje maar binnen kwam en de regen gaf mij dus een gratis douche, ik was doorweekt! En dat middenin de nacht! Douchen en plassen te gelijk, best funny! Ook nog nooit eerder gedaan :-P dat kan alleen in Azië ;)
Goed, ik droogde mezelf af en ging weer slapen, want vandaag stond er een toffe dag klaar!

We werden vandaag opgehaald van het hotel om de 4 eilanden te bekijken. Koh Mook, Koh chuek, Koh Ma en Koh ngai! Snorkelen, zwemmen, lunchen en vooral genieten! En dat hebben we zeker gedaan!

Het meeste spannende was de grot!
We kregen allemaal zwemvesten om en moesten de gids volgen.We zwommen naar de rots, maar ik zag niets, dus ik dacht oh nou leuk een rots.. Op een gegeven moment kwamen we dichterbij de rots en zagen we een mini opening. Moeten we daar in?? "Come come! We go in!" zei de gids. Uhhhh.. Waar dan? Sommige vonden het al te eng worden en zwommen terug naar de boot, maar de rest van de groep volgde netjes de gids.

Het water kwam zo hoog dat je hoofd precies boven water kon blijven, maar dat je dus wel snel onder de rots door moest zwemmen om vervolgens terecht te komen in een grote holle ruimte. Binnen in zag je aan de ene kant het water oplichten van buiten af maar aan de andere kant een pikzwarte ruimte waar je dus geen steek kon zien. Het geluid van het water dat in de grot klonk was angstaanjagend, alhoewel ik niet zo bang ben aangelegd vonden vele het zo eng dat ze elkaar vast begonnen te grijpen. Spanneuuund! We gingen dus de donkerte in.. De gids voorop en wij volgde het kleine lichtje van zijn zaklampje.. Een kleine pikzwarte route dwars door de grot.. Al zwemmen en half watertrappelt gingen we dieper de grot in.. Op een gegeven moment zagen we weer licht en door weer een stukje onder de rots door te zwemmen zagen we een prachtige plek! Een mini strandje omgeven door jungle en rotspartijen. Dat was echt prachtig!! Het leek net alsof ik in een film zat :)

Vroeger verstopten piraten hun schatten op deze plek, later werd het door de locals gebruikt, maar nu is het alleen nog een toeristische attractie.

Op de terugweg ging er een rij Chinezen door de grot.. Een rij van oranje zwemvesten, lachende en bangen gezichten, al gillend en zwaaiend, alsof ze een achtbaanritje gingen maken. Dat vond ik echt hilarisch!
De terugweg voor ons was ook spannend want het water was redelijk hoog, maar ik heb er echt onwijs van genoten! Ik hou wel van spanning en avontuur!

De rest van de trip hebben we gesnorkeld en gezwommen en uiteraard een van de mooiste stranden bekeken!

Prachtige dag! Super tof!

Liefs,
Blije Daan


  • 06 Mei 2015 - 13:51

    Martine:

    Leuk om weer wat te lezen!!! Fijn is dat toch aan dit soort landen... van die verborgen paradijsjes! Is het eten ook te doen? Geniet maar lekker meis! Tot gauw weer! X

  • 06 Mei 2015 - 13:57

    Suzanne:

    Wat klinkt dat goed zeg! En ook spannend die grot haha. Gelukkig durf jij dat wel;-) Veel plezier op de nieuwe plek!

  • 06 Mei 2015 - 20:38

    Djamila:

    Fijn dat je daar veilig voelt. Is heel belangrijk toch! Ik vind eigenlijk wel mooi dat ze daar zo op hun medemensen vertrouwen, ik denk (dat heb je in Nl namelijk ook hoor, bij boeren bijv.) dat je pakt wat je wilt en geld achterlaat. Ook in sommige dorpen komt het nog wel voor dat mensen hun achterdeur open laten staan

  • 06 Mei 2015 - 21:00

    Elly:

    Hoi Daan,
    Wat een belevenissen weer en wat vertel jij leuk, en spannend je zou zo schrijfster kunnen worden. wij genieten van jouw verhalen en de prachtige foto's. Hele fijne vakantie verder, wij zijn blij dat alles goed met je gaat en dat je veel leuke mensen tegenkomt.
    Heel veel liefs van steven en elly
    Xxxx

  • 06 Mei 2015 - 22:19

    Anita:

    Pffff Danielle, je ouders moeten wel over stalen zenuwen beschikken, hoor, met wat ze allemaal lezen in je verslagen.
    Wat een avonturenreis zeg en dan die pikzwarte gaten en zomerblauwe luchten.
    Tjonge wat een tegen stellingen op 1 dag. En wat een ervaring rijker weer.
    Kun je nog wel wennen in dat minilandje waar je woont? Overigens weten we dat hoor, Amsterdam die republiek, tja daar gebeurt van alles, nou je kan er over meepraten.
    Nog een paar dagen genieten en dan zit het er op.
    Terug met een rugzak vol reisverslagen en herinneringen.
    Maar eerst nog een volgend reisverslag.
    Doegg, liefs Anita en Anja.

  • 07 Mei 2015 - 10:56

    Wim En Nel:

    Hoi Daan,
    Je moet heel wat overwinnen om telkens een avontuur aan te gaan.
    De adrenaline giert door je lijf keer op keer. Als je straks thuis bent
    wil je alleen nog maar op pad om het avontuur te XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Hin Luk Dieo

Danielle

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 14361

Voorgaande reizen:

20 Februari 2020 - 21 Maart 2020

Singapore & de Filipijnen

15 Maart 2019 - 15 April 2019

Colombia en de Galapagos eilanden

29 Oktober 2018 - 05 December 2018

Patagonië (Argentinië&Chili) en Florida

16 April 2018 - 23 April 2018

Ijsland 2018

05 Oktober 2017 - 01 November 2017

Zuid- Afrika en de Seychellen

21 Maart 2016 - 05 April 2016

Maleisië

06 December 2016 - 01 Februari 2016

Hongkong, Australië, Nieuw-Zeeland en Fiji!

20 April 2015 - 12 Mei 2015

Thailand 2015

13 Mei 2012 - 05 Juni 2012

Indonesië 2012

Landen bezocht: