Laatste blog van een prachtige reis - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Danielle - WaarBenJij.nu Laatste blog van een prachtige reis - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Danielle - WaarBenJij.nu

Laatste blog van een prachtige reis

Blijf op de hoogte en volg Danielle

06 December 2018 | Verenigde Staten, Miami

Laatste blog van een prachtige reis

Soms kun je ergens vooraf voortdurend mee bezig zijn en er zo naar verlangen, dat de verwachting zo groot is geworden dat de werkelijkheid bijna wel moet tegenvallen.

Maar deze reis heeft wederom weer al onze verwachtingen overtroffen. De wereld blijft ons maar verbazen. Wat is die toch mooi!

Ik moet zeggen dat ik deze reis het moeilijkste vond qua plannen en regelen. Ook met het reizen was het soms behoorlijk ingewikkeld. Het reizen tussen meerdere landen tijdens de reis maakte het soms moeilijk. Daarnaast is alles in het Spaans en spreekt bijna niemand Engels. Zelfs het online inchecken kon alleen in het Spaans.. best een uitdaging hoor :) en omdat Argentinië het achtste grootste land ter wereld is waren de afstanden zo ontzettend lang dat het reizen best vermoeiend was. Hierdoor ben je veel tijd kwijt aan reizen en ben je minder aan het ontspannen en leuke dingen aan het doen.

We zijn wel wat gewend maar deze camperreis was soms wel echt afzien. De gammele camper was niet echt comfortabel. Zonder verwarming terwijl het vriest, soms geen wc, af en toe maar douchen, snel eten koken en opeten anders wordt het koud, slecht slapen en bijna geen elektriciteit of verbinding met internet. Maar ondanks dat was dit de stoerste reis die we tot nu toe hebben gemaakt samen.

De natuur was werkelijk waar fantastisch. Zo back to basic, zo weinig nodig en kunnen genieten van al het moois wat de natuur te bieden heeft. We hebben zoveel moois gezien.

De landen zijn beide prachtig. Over het algemeen vonden we het in Argentinië beter geregeld en de Argentijnen wat vriendelijker dan de Chilenen.. maar ja dat zijn onze persoonlijke ervaringen, wat natuurlijk voor iedereen weer anders is.
Voor mensen die niet van kou houden en veganistisch willen leven is het wel erg lastig in deze landen. Het draait hier namelijk overal om het vlees. De Argentijnse steak is niet voor niets in Nederland ook overal te krijgen. Ik denk dat Mike deze vakantie wel een hele koe op heeft gegeten.. haha en ik een half koetje... ;)

Wij willen jullie weer bedanken voor het meelezen en de leuke reacties.. maar voor dat ik afsluit blikken we nog even terug naar het punt dat we aankwamen op de Cerro Castillo berg in Chili.

Wil je weten hoe dat verhaal echt afliep?
Lees dan hieronder het vervolg van onze ervaring naar de Cerro Castillo berg, want het was echt de meeste mooie ervaring van ons leven..

Reeewind, haha!
We gaan even terug naar 11 november 2018, naar de zware hike van 26 km lang, ruim 42.000 stappen en 264 verdiepingen hoog. Helemaal met zijn tweeën voor uren lang alleen, op naar de top!

Weten jullie nog dat ik zo moest huilen..?
Ik stond bij het eindpunt om mij heen te kijken en maakte snel wat foto’s en filmpjes. We hadden niet zoveel tijd meer, in de bergen weet je nooit wat het weer doet of hoe snel het donker wordt, daarnaast waren we moe en hadden we het koud. Op het moment dat ik klaar was zei ik tegen Mike: “ Mooi he, dat hebben we maar mooi samen gedaan” ik draai mij om, Mike staat achter mij...

Uh nee, zit achter mij.. op één knie! Hij maakt een zwart fluwelen doosje open, ohhhhh daar zit een ring in! Ik hoor hem aan mij vragen: “Wil je met mij trouwen, Daan?” Waaaaaaauuwww!! Mijn lieve vriend, mijn allerliefste Mike, zit op zijn knieën in de sneeuw en tussen de grote rotsblokken, met het zweet op zijn voorhoofd en een uitgeput lichaam, wetende dat er geen perfecter moment gaat zijn om het te vragen. Want dit is hoe ons leven is, samen komen wij er altijd! Samen zijn wij een geweldig top team! En niet voor even, maar vanaf nu voor altijd...

Ik ga ook op mijn knieën zitten, kijk hem aan in zijn prachtige blauwe ogen en zie die fantastische lieve glimlach van hem en zeg: “Jaaa, tuurlijk schat!” We omhelsen elkaar. “Ik hou zo veel van je “! Wat lief en wat een prachtig moment. Hij schuift de mooie ring om mijn vinger, we zoenen elkaar en vegen de tranen van onze wangen. Ooooh jeeeej! Wij gaan trouwen!

We wandelen dolgelukkig de wandeltocht terug. Dat uiteraard een stuk minder zwaar was, ondanks de pijnlijke voeten en vermoeiende benen, voelde het alsof we naar beneden huppelde.. wat een geluk! Ik ga trouwen met mijn beste vriend, mijn maatje, mijn lieverd en mijn knapperd. De man waar ik zo ongelofelijk mee kan lachen!

Ik kan het bijna niet geloven. We zeggen elke dag tegen elkaar dat we verloofd zijn...

De liefde van mijn leven, mijn Mike en ik voor altijd samen...

Wat een geweldige reis en wat super tof dat we dit nieuws eindelijk met jullie kunnen delen.

We kijken terug op een avontuurlijke reis, met onze harten gevuld met liefde en onze gedachten gevuld met mooie herinneren.

Deze toekomstige reis is voor altijd ♡

  • 06 December 2018 - 06:08

    Elly En Steven:

    Ahhhhhhh, zo lief!!!! Ik zit dit met een brok in mijn keel te lezen. Lieve Daan en Mike van harte gefeliciteerd. Wat is de liefde toch prachtig ❣️ en jullie reizen ook. Weer genoten van jullie reisverslagen, bedankt daarvoor.
    Dikke knuffel en dikke kussss
    Veel liefs Steven en elly

  • 06 December 2018 - 06:36

    Jordy:

    ❤❤❤❤❤

    Super gaaf!!!!

    Nogmaals gefeliciteerd!!!!!!

    ❤❤❤❤❤

  • 06 December 2018 - 09:39

    Tamara :

    Ohhh wauwwwww!! Wat een ontzettend leuk nieuws!! Gefeliciteerd!
    Prachtig moment en een prachtig laatste reisverslag.
    Je gaat gewoon trouwen daan! Hihi ik weet nog goed hoe we dat vroeger speelde met onze verkleedkleren en nu voor het echie!

    Van harte!!

  • 06 December 2018 - 11:28

    Wim En Nel:

    Lieve Daan en Mike,
    Met nog vochtige ogen schrijf ik onze reactie op jouw mooie verhaal..
    Jij weet mensen tot tranen te brengen.
    Van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.
    Mooiere laatste blog kon je niet maken en dan, na alle ontberingen,waarin
    jullie elkaar nog beter hebben leren kennen, zo’n romantisch aanzoek,
    wil wel wat zeggen hoeveel jullie van elkaar houden.
    Geniet nog maar even van jullie zonvakantie in Miami en voor straks
    goede reis terug.
    Veel liefs van Nel en Wim

  • 06 December 2018 - 12:25

    Mirjam:


  • 06 December 2018 - 16:58

    Anita En Henriette:

    Woooooow wat een super lief en mooi laatste blog. Heel hartelijk gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. Wat een gaaf aanzoek zeg.
    En wat een moment om dat te doen. Tuurlijk hebben jullie dan tranen in je ogen. En kou...... ach wat maakt het dan nog uit.
    Op jullie toekomst en nog vele mooie (huwelijkse) reizen. Heerlijk dromen over de dag die gaat komen,
    Van harte gegund. Xxx ❤️❤️

  • 07 December 2018 - 03:18

    Evelien:

    ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

  • 07 December 2018 - 05:30

    Dita:

    Ik weet het al een paar weken, maar als ik dit lees krijg ik weer tranen in mijn ogen, het mooiste verslag !

  • 08 December 2018 - 16:02

    Paps En Mams Uit Lelystad:

    Ook wij wisten het al een paar weken, Mike had Ron gebeld, toevallig op mijn verjaardag en gevraagd of hij even langs kon komen, ikzelf was nog niet thuis. Met een prachtig boeket kwam hij binnen en vroeg aan Ron of hij met Daan mocht trouwen. Natuurlijk Mike je bent een geweldige schoonzoon dus ons fiat heb je. Wij mochten natuurlijk nog niets zeggen, dat was ook best spannend hoor, want wanneer zou het gaan gebeuren. Maar toen kregen we dat blije telefoontje. De zwaarste hike naar de top en dan je vrouwtje ten huwelijk vragen hoe romantisch is dat, super!!
    En als we nu dit laatste blog lezen lopen de tranen over onze wangen, weer een prachtige reis met een fantastische mooie afsluiting. Daan en Mike gaan trouwen!!

    ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️




  • 08 Januari 2019 - 03:18

    Suzanne:

    Ik lees ook een wat haha. Geweldig schat! Heb je gelukkig al in het echte leven kunnen feliciteren. Ik gun het jullie zo❤️❤️ Lekker genieten van het gevoel en de voorbereidingen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 27 Maart 2012
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 14358

Voorgaande reizen:

20 Februari 2020 - 21 Maart 2020

Singapore & de Filipijnen

15 Maart 2019 - 15 April 2019

Colombia en de Galapagos eilanden

29 Oktober 2018 - 05 December 2018

Patagonië (Argentinië&Chili) en Florida

16 April 2018 - 23 April 2018

Ijsland 2018

05 Oktober 2017 - 01 November 2017

Zuid- Afrika en de Seychellen

21 Maart 2016 - 05 April 2016

Maleisië

06 December 2016 - 01 Februari 2016

Hongkong, Australië, Nieuw-Zeeland en Fiji!

20 April 2015 - 12 Mei 2015

Thailand 2015

13 Mei 2012 - 05 Juni 2012

Indonesië 2012

Landen bezocht: